kaaasen Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Det er jo snakk om risikominimering. Unødvendige risikoer er det jo ikke noe poeng å ta, og derfor passer foreldre flest veldig godt på babyene sine de første leveårene. Du ser jo fort når han/hun begynner å tåle mer. Rent personlig sikrer jeg heller barna mine enn å risikere at de drar på seg unødvendige skader. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg har sett alle mine fire søsken vokse opp, og det er utrolig hva unger tåler. Man skal passe på sine barn, men man bør etter min mening ikke være overbeskyttende. En dag vokser jo ungen opp, og da skal den kunne ta vare på seg selv og sine. Barn må få lov til å utfolde seg uten at foreldrene henger over. Jeg forstår at det er snakk om en baby, og man skal selvfølgelig bruke skjønn, men jeg synes ikke det er noe problem at et baby krabber rundt og styrer på litt. Lenke til kommentar
Miliken Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Jeg har en liten baby på 7 måneder som akkurat har lært seg å sitte selv. Sørger jeg for at dersom hun skulle velte over så lander hun mykt? Absolutt! Hvorfor i all verden skulle jeg med vitende vilje risikere at babyen min slår hodet sitt dersom hun faller? Er det virkelig hysterisk å forebygge eventuelle hodeskader ved et fall? Jeg har også en 4år gammel gutt. Han går, løper, sykler og slår seg innimellom. Vi renser og plastrer såret. Så setter han seg på sykkelen igjen. Bruker han hjelm? Absolutt! Er det hysterisk? Jeg forebygger jo bare eventuelle hodeskader dersom han skulle falle. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå