technicality Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Da har jeg rotet litt bakover, 170-190 var etter kompetanse, ufaglært lå mer på 100-120 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Vekter. Etter det jeg har lest og hørt fra folk som jobber med det, så er det ikke så veldig bra betalt selv ved nattarbeid. Det er mindre enn en tømrerlønn i hvert fall. Kompis av meg ligger på rundt 30k utbetalt etter en måned med nattevakt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Vekter. Etter det jeg har lest og hørt fra folk som jobber med det, så er det ikke så veldig bra betalt selv ved nattarbeid. Det er mindre enn en tømrerlønn i hvert fall. Kompis av meg ligger på rundt 30k utbetalt etter en måned med nattevakt. Meget respektabelt og langt fra de satsene jeg har fått opplyst. Kan du fortelle konkret hva han jobber med og om han har ansiennitet? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Vekter. Etter det jeg har lest og hørt fra folk som jobber med det, så er det ikke så veldig bra betalt selv ved nattarbeid. Det er mindre enn en tømrerlønn i hvert fall. Kompis av meg ligger på rundt 30k utbetalt etter en måned med nattevakt. Meget respektabelt og langt fra de satsene jeg har fått opplyst. Kan du fortelle konkret hva han jobber med og om han har ansiennitet? Alt jeg vet er at han jobber nattevakt fem netter i uka, 8 timer (7,5) hver natt. Om det er noe overtid i bildet vet jeg ikke. Han har ingen utdanning bortsett fra 1-2 året yrkesfag, ingen fagbrev, samt vekterkurset. Han har jobbet i rundt ett år innenfor vekteryrket, og virker ganske så fornøyd. Lenke til kommentar
Rurushu Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Meget respektabelt og langt fra de satsene jeg har fått opplyst. Kan du fortelle konkret hva han jobber med og om han har ansiennitet? lol... hvorfor kan du ikke bare skaffe deg jobb som tømrer? Det er jo innlysende at det er ekstremt vanskelig å få en ufaglært jobb som gir en bedre inntekt enn tømrer (gjennomsnittslønn 368.000 kr). Hvorfor i huleste skal du prøve deg som vekter, når lønnen er lavere sammenlignet med tømrer, samt at du må ta et vekterkurs som tar tid og koster flerfoldige tusenlapper (tror jeg leste 60 000 et sted). Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 lol... hvorfor kan du ikke bare skaffe deg jobb som tømrer? Det er jo innlysende at det er ekstremt vanskelig å få en ufaglært jobb som gir en bedre inntekt enn tømrer (gjennomsnittslønn 368.000 kr). Hvorfor i huleste skal du prøve deg som vekter, når lønnen er lavere sammenlignet med tømrer, samt at du må ta et vekterkurs som tar tid og koster flerfoldige tusenlapper (tror jeg leste 60 000 et sted). Når jeg stilte spørsmålet, så visste jeg ikke om at vekteryrket var så dårlig betalt, men det sluttet jeg raskt fra meg. Det er mulig det er innlysende at tømreryrket er min beste mulighet, men man tjener jo fort mer om man jobber på sjøen. Jobber man 12-timers dager som tømrer, så blir man fort utbrent. Det har jeg gjort før. Derfor så jeg etter andre muligheter hvor jeg kun jobbe mye overtid uten å drepe meg selv. Men nå er ikke spørsmålet lengre like relevant uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå