Gå til innhold

Noen tips til jobber hvor jeg kan tjene mye penger på kort tid? Har bakgrunn som tømrer, men vurderer alle muligheter og er nesten litt desperat.

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Heisann,

Jeg har lang bakgrunn som tømrer med fagbrev, men har det siste året drevet fulltid med et eget foretak som desverre ikke gikk helt som planlagt. Har derfor opparbeidet meg litt gjeld og er blakk, så jeg er avhengig av å finne meg en godt betalt jobb slik at jeg raskest mulig kan betale ned gjelden min og samtidig ha råd til å leve litt.

Akkurat nå så tror jeg ikke at jeg søker en ny karriere, men heller en jobb hvor jeg jobber mye i en periode fremover slik at jeg er økonomisk rustet til å begynne på skole eller satse for meg selv igjen til neste høst.

Jeg hadde blitt utrolig takknemlig om noen har noen tips for hva slags jobber jeg kan se etter. Jeg har lyst til å bruke litt tid på å finne den beste løsningen og ikke hoppe rett inn i en jobb hvor jeg jobber hardt, men får lite igjen for det.

Det er godt mulig at med min bakgrunn så er tømreryrket med litt overtid den beste løsningen, men jeg har lyst å vurdere andre muligheter.

Finnes det noen jobber hvor jeg kan jobbe 100% natt for eksempel?

Hvor lett er det å få seg en jobb på sjøen? Har hørt litt rundt her, men det virker ikke så lett.

Noen jobber hvor man reiser mye?

Offshore frister, men jeg er redd jeg ikke kommer så langt uten skikelig skole. Har tenkt på stilassbygger, men da må jeg sannsynligvis ta fagbrev først, noe som kan ta litt tid. Venter fortsatt på svar her fra noen jeg har vært i kontakt med.

Andre jobber med turnusarbeid og så kan jeg jobbe som tømrer i friperiodene?

Jeg bor for øyeblikket i Oslo, men må uansett flytte ut fra der jeg bor og er villig til å flytte overalt i hele Norge.

På forhånd tusen takk!

Mvh

Elijah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Asfaltarbeid, riggarbeider (aldersbegrenset), fiskebåt, pushe hvit pulver på plata....

(Jeg fraråder på det sterkeste det siste, men jeg har hørt det kan være mye penger i det).

Takk for tips! :)

Jeg er nok ikke så desperat at jeg begynner å pushe pulver enda, men asfaltarbeid høres interessant ut og var en ny ide for min del.

Har du noen peiling på hvor jeg bør se etter jobb og hva timelønnen ligger på? Med nattarbeid er det kanskje mulig å få 100% overtidsbetalt?

Generelt tenker jeg at en jobb hvor man har muligheten til å få betalt 100% overtid, så er det mulig å faktisk få igjen litt for strevet. I min gamle jobb for noen år tilbake fikk vi ikke en krone i overtid, så det var dårlig butikk å slite seg ut.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Nattevakt på psykriatisk sykehus. Meget godt betalt. Har jobbet som det selv.

Generelt er nattevakter godt betalt. Men det er klart at det krever en del om

man skal ha det som jobb over lengre tid.

Interessant. Kan du fortelle meg litt mer om hva du gjør på en slik jobb? Er jeg i det hele tatt kvalifisert?

Og hva legger du i meget godt betalt? :)

Jeg ser for meg å jobbe i en mindre enn ideell situasjon i 6-12 måneder, så det er ikke en permanent løsning. Så snart jeg har lagt meg opp litt kapital og betalt ned litt gjeld, så må jeg prøve å få meg et litt mer normalt liv. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg undersøker litt lønninger innen tømreryrket og det er godt mulig mine beste muligheter er der.

Med kr 250 per time og 40 timer overtid i uken, så kan jeg sitte igjen med en brutto inntekt på kr 42 000. Dette er realistisk både med hensyn til lønnsnivå og faktisk overtid.

Øker jeg det til kr 250 per time, så får jeg en brutto inntekt på kr 52 500. Etter det jeg har blitt fortalt, så er ikke kr 250 per time urealistisk, men jeg må undersøke dette nærmere. 200 kr per time er i hvertfall normalt med min bakgrunn.

Kanskje dette er min beste mulighet? Jeg håper ikke. :)

Lenke til kommentar

Asfaltarbeid = Veidekket AS m.f.

Gule sider, søk på asfaltering og se om det er noen i ditt område.... så tar du en telefon..... men det er atraktivt for mange for det er sesongarbeid, jobber stort sett april-oktober og fri/annen jobb resten av året.... men jeg driver ikke med det.!!!

Det kan også være penger å hente i trafikksikring, men hold deg langt unna ett firma som heter HAST AS, der loves du gull og grønne skoger, men når oppgjøret kommer så snauser de timene dine og gir deg ikke overtid!!!

I sånne yrker så er det sabla viktig at du får hjelp med kontrakten, så du er helt sikker på at du får det du har krav på iht arbeidsmiljøloven....!!!

Lykke til

Lenke til kommentar

Må nok skuffe deg litt...

Det er ikke lett som tømre og få en masse reise arbeide og overtid.

Havde vert lettere om du hadde vert rørlegger/sveiser/isolatør eller overflatebehandler.

Men du nevnte selv stillasbygger tidligere i indslaget dit også.

Du kunne jo eventuellt ta et stillaskurs og søke på såen jobb hos bedrifter som driver offshore.

Da har du også mulighet for at du kan komme deg offshore om de trenger folk :w00t:

Da kan du jobbe når du er hjemme også og tjene bra med penge... :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Asfaltarbeid = Veidekket AS m.f.

Gule sider, søk på asfaltering og se om det er noen i ditt område.... så tar du en telefon..... men det er atraktivt for mange for det er sesongarbeid, jobber stort sett april-oktober og fri/annen jobb resten av året.... men jeg driver ikke med det.!!!

Det kan også være penger å hente i trafikksikring, men hold deg langt unna ett firma som heter HAST AS, der loves du gull og grønne skoger, men når oppgjøret kommer så snauser de timene dine og gir deg ikke overtid!!!

I sånne yrker så er det sabla viktig at du får hjelp med kontrakten, så du er helt sikker på at du får det du har krav på iht arbeidsmiljøloven....!!!

Lykke til

Takker og bukker for gode tips!

Skal forhøre meg her! :)

Hvilken bakgrunn har du?

Det lurer jeg også på. :)

Må nok skuffe deg litt...

Det er ikke lett som tømre og få en masse reise arbeide og overtid.

Havde vert lettere om du hadde vert rørlegger/sveiser/isolatør eller overflatebehandler.

Men du nevnte selv stillasbygger tidligere i indslaget dit også.

Du kunne jo eventuellt ta et stillaskurs og søke på såen jobb hos bedrifter som driver offshore.

Da har du også mulighet for at du kan komme deg offshore om de trenger folk :w00t:

Da kan du jobbe når du er hjemme også og tjene bra med penge... :hmm:

Yes, det er nok feil yrke med tanke på reising. Hvorfor ble jeg ikke elektriker eller rørlegger? :)

Men ja, jeg har sendt noen forespørsler til diverse firma om jobb som stillasarbeider, så kanskje. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg kan nok ikke komme med noe revolusjonerende innspill men lurer du fortsatt på om psykiatrien så si gjerne ifra. Skal jeg nok få skrevet ned noen ord om arbeidet

Heisann,

Jeg er fortsatt interessert om du har noen gode innspill der.

Etter litt overfladiske undersøkelser er imidlertid inntrykket mitt at lønnen ikke er bra nok sammenlignet med hva jeg kan få som tømrer. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan nok ikke komme med noe revolusjonerende innspill men lurer du fortsatt på om psykiatrien så si gjerne ifra. Skal jeg nok få skrevet ned noen ord om arbeidet

Heisann,

Jeg er fortsatt interessert om du har noen gode innspill der.

Etter litt overfladiske undersøkelser er imidlertid inntrykket mitt at lønnen ikke er bra nok sammenlignet med hva jeg kan få som tømrer. :)

Tviler på at det jeg har å komme med vil hjelpe siden du synes lønna er for lav.

Men kan kjapt si dette:

Psykiatrien varierer veldig i forhold til hva slags avdeling du jobber på, på noen steder skal du rett og slett bare småprate med folkene på huset og være tilgjengelig...mens på andre er du der hovedsakelig for å forhindre at de skader seg selv eller andre.

skal jeg fortsette ?

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Generelt er nattevakter godt betalt. Men det er klart at det krever en del om

man skal ha det som jobb over lengre tid.

Må man ikke ha helsefaglig utdanning for slike jobber? Vernepleier, sykepleier osv?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-239845

Noen flere tips mine gode menn (og kvinner)? :)

Asfaltarbeid er sannsynligvis utelukket for nå på grunn av at sesongen nærmer seg slutten og etter det jeg har erfart fra to ulike selskap har de nok folk ut sesongen.

Nattevakt på hotell tror jeg ikke er verdt det, med tanke på at jeg tjener like bra som tømrer. Det er en renere og mindre slitsom jobb, men med tanke på at jeg må snu døgnet så tror jeg ikke det er verdt det. Om jeg hadde fått godt betalt så kanskje, men ettersom lønnen er dårligere enn tømrer så tviler jeg.

Nattevakt på psykiatrisk institusjon er også sannsynligvis mindre aktuelt på grunn av lønnshensyn.

Takker for informasjon technicality, men som du selv sier så er det kanskje uaktuelt med hensyn til lønnen om jeg tjener dårligere enn som tømrer. Hva slags lønnsnivå lå du på? :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Begynner det å bli en stund siden jeg hadde "ufaglært" lønn

men noe sted mellom 170-190 i timen uten tillegg

Skjønner. Er ikke en dårlig lønn det som ufaglært.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Noen som vet noe om jobb som havnearbeider? Lossing og slikt?

Var i kontakt med et firma i Ålesund nå nettop, men de hadde ikke behov for folk akkurat nå. Lønn på rundt kr 200 per time, men usikker på overtid. Han var så vanskelig og lite interessert i å snakke at jeg ikke spurte noe mer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Vekter.

Etter det jeg har lest og hørt fra folk som jobber med det, så er det ikke så veldig bra betalt selv ved nattarbeid. Det er mindre enn en tømrerlønn i hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...