Gå til innhold

[Løst] Spørsmål angående bytte av HDD<SSD <Haster>

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fått meg ny bærbar ( Asus N56VZ), og i den står det en 750gb HDD. I den eldre Lenovo N500 har jeg en Intel 320 160GB SSD som jeg har planer om å sette i den nye maskinen.

Er det noe jeg bør tenke på da den gamle har Vista installert og den nye kjører W7 os? Holder på å lage en recovery av W7 nå.

Den HDD på 750GB skal jeg bruke som en ekstern HDD ( Har kjøpt kabinett).

Så, er det bare å "peise" på? Sette inn SSD'en i den nye maskinen, for så å sette inn de nye recovery platene? Hvordan blir det med å sette opp den eksterne HDD'en?

Takker for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjaaa, du har backup-tingen da... Kan lønne seg å ta backup av det du trenger. Det meste blir vel borte med recovery. Bør uansett satse på en nyinstallasjon.

Ellers, ta deg en tur innom BIOS og endre fra IDE til AHCI. Det er veldig viktig med SSD, ellers mister du mange av de fine egenskapene som SSD har (primært NCQ).

Worst case setter du bare den gamle harddisken inn igjen og leser deg fram til problemet du eventuelt skulle møte på..

Lenke til kommentar

Tjaaa, du har backup-tingen da... Kan lønne seg å ta backup av det du trenger. Det meste blir vel borte med recovery. Bør uansett satse på en nyinstallasjon.

Ellers, ta deg en tur innom BIOS og endre fra IDE til AHCI. Det er veldig viktig med SSD, ellers mister du mange av de fine egenskapene som SSD har (primært NCQ).

Worst case setter du bare den gamle harddisken inn igjen og leser deg fram til problemet du eventuelt skulle møte på..

Takk for tipset ang AHCI.

Muligens ett dumt spm, men data på SSD blir slettet totalt og så erstattet med W7 recoveryen? Har tatt backup av det som er viktig på SSD allerede.

Lenke til kommentar

Evt laste ned en offisiell iso fra Microsoft, legge den på en minnepinne/cd og starte opp med den for å få en ren installasjon.

God ide. Desverre så er jeg akkurat ferdig med recovery, så da blir det å bruke den ;) Får heller ta den standard "slette all unødvendig skit programvare" prosedyren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...