HEirik Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg har planlagt en stund og kjøpe meg en ny pc, tenker å bygge den selv da jeg har noe erfaring fra dette området. Pcen skal i hovedsak brukes på film/foto redigering men vil gjerne ha en pcen som jeg kan bruke til litt tyngre spill også. Når det kommer til skjermkort er jeg usikker på om jeg skal velge AMD eller Nvidia, har planer om og ihvertfall ha 2 skjermer men vet ikke hva som kan være fordel iforhold til en skjerm til. Jeg har ikke overklokket eller slikt før men er noe jeg har lyst til og utforske litt så derfor har jeg også med en egen CPU vifte. Harddisk så vil jeg ha en SSD og har planer om og kjøpe flere vanlige disker etterhvert. CPU så tenker jeg i hovedsak i7. PSU tar jeg også gjerne imot tips på hvis noen har bra anbefalinger. HK vet jeg heller ikke helt hva som er bra. Tilbehør så har jeg tenkt til og kjøpe Dell 24" som er anbefalt mange steder, mus har jeg men tar gjerne imot anbefalinger på tastatur. Skjermen tenker jeg og kjøpe litt seinere. Slik ser handlelisten min ut for øyeblikket: (kjøpes på PIXmania) Intel Core i7 Ivy Bridge 3770K - 2 497 NOK ASUS P8Z77-V LX - 945 NOK Vengeance 4 x 8 Gb 1600 Mhz - 1 886 NOK SAPPHIRE Radeon HD 7950 OC - 2 527 NOK AKASA PC Venom Toxic - 707 NOK Samsung SSD 830 Series - 128 Gb - 785 NOK OCZ ModXStream Pro 700W - 623 NOK Cooler Master CPU HYPER 412S - 281 NOK Sum - 10 251 NOK Dette er det jeg har tenkt for øyeblikket, kom gjerne med andre anbefalinger osv. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Tviler på at de minnebrikkene går under CPU-kjøleren du har valgt. Disse passer garantert. Hvis du vil ha litt mer futt i skjermkortet er GTX 670 et godt valg som ligger rett rundt 3000,- Ville også lagt mer penger i PSU. Vil du ha en god en velger du merker som Corsair (HX, AX), Seasonic-x, XFX XXX-serie eller NXZT osv. Ellers så det veldig bra ut. Har ikke lest om kabinettet før, så den får noen andre ta. Hvorfor vil du kjøpe fra Pixmania? Har lest bøttevis med dårlige erfaringer om de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Støtter bibow! LP-RAM er nok best og bruke her. Dessuten har PSUen du ha valgt et rykte på seg for å ha for korte kabler. Mener også å ha hørt at Radeon HD er bedre enn Nvidias skjermkort til bla. videoredigering, men Nvidia er knall til gaming! Også trenger du kanskje en mekanisk harddisk på en terebyte eller to, for videoredigering krever ofte mye plass Foreslår at du går over til Dustin, som er litt enklere og mer oversiktlig, i hvert fall til bygging. Mange gode kommentarer og vurderinger til mange av produktene der, og god kundesurvice. Lenke til kommentar
HEirik Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 "Bibow" Okei, da bytter jeg ut til disse brikkene, tenkte egentlig og kjøpe 8gb moduler fordi da kan jeg evt ha 32/24 gb, eller holder 16 lenge? Har også tenkt mye på og kjøpe 670, hvordan er denne oppimot 7970? "Erik Vestvik" Hvor mye power tror du jeg trenger til et slikt oppsett, er det en fordel med modulær? Har også lest at fler av Nvidias kort har støtte for Adobe Premiere, imotsetning til Radeon. Har planer om og kjøpe en eller to 2tb hardisker etterhvert men har en på lager som jeg kommer til og bruke i mellomtiden. Har drevet og gått litt fram og tilbake og har funnet ut at Pixmania har best pris, leser også nå at de har dårlig kundeservice. Må lese litt mer på det men ser jo at tek har gitt de 2 plass i en sånn pristest, vet da ikke om dette bare handlet om pris og ikke service osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå