Ohny Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Fått oppdrag til å være fotograf på en bursdagsfest. Festen skal være på båten langs Oslofjorden. Lurte på hvilken objektiv som kan være knall for å ta bilder? Er ikke så stor båt, kapasitet 120. Da det er i september så er ikke sola så veldig lenge opp, da er det kanskje greit med lyssterk linse? Ekstern blitz har jeg fra før. Har også Sigma 18-250mm F3.5 (kanskje den holder massevis) ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Kan jo være en fordel og nevne kamerafabrikat siden du da kan få spesifikke forslag. Generelt ville jeg anbefalt en vidvinkel på rundt 8/11mm til 16/20mm. 18mm kan nok bli for trangt ombord hvis du ønsker og ha med flere personer i bildet, selvfølgelig avhengig på hvor stor båt det er snakk om. Er det ei snekke blir det for trangt, er det en av de større cruisebåtene så burde det kanskje gå. Endret 20. juli 2012 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Ekstern blist med en diffuser er ikke dumt. 120 passasjerer - det e vel en båt i Oslofjord størrelse det - har tdiligere klart meg med en lyssterk normalzoom på den båten. Men har du noe videre, så kan det være greit å ta med den også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå