Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper det er noen som kan hjelpe meg "litt" med info om Olympus E-P2.

"Problemet" mitt er at jeg lurer på å kjøpe et brukt Olympus E-P2 og i den forbindelse er jeg på jakt etter litt info om hvordan det er å bruke med manuele linser. (Har mange liggende i M42 fatning.)

Hvordan er det med fokus bekreftelse på skjerm/ekstern søker?

Hvilken kvalitet er det på adaptrene man kjøper for M42 linsene?

(Kameraet skal brukes som backup/ekstra da mitt kjære α700 må en tur på rep.)

Mvh.

Jan-Roald

PS. Er ikke intresert i info om andre kamera merker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har skjønt, så er det variende kvalitet på de billige ebay adapterene. Men det finnes også greie adaptere på ebay. Men jeg vet ikke hvilek eso mer gode og dårlige

Det er mulig Voigtländer og Novoflex har adapter for M42? De er i såfall dyre.

Lenke til kommentar

Vurderer du E-P2 fordi du allere har tilbud om å kjøpe en?

Olympus har kun mulighet for forstørrelse av bilde som fokushjelp - Sony NEX har noe som heter focus peeking som skal være snasent; det gjør jobben med å fokusere raskere.

Personlig så klarer jeg meg med forstørrelse i skjermbildet - har en Nikon adapter og har prøvd den med et par Nikkorer på min E-P1.

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det er det pga. alle m42 objektivene han har liggende.

Det finnes M42 adaptere til andre speiløse systemer også. Og de som virker på E-P2 vil også virke på alle andre m4/3 hus; så det er derfor jeg stusset på at det skal være en E-P2.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har mulighet for å få et E-P2 billig, men jeg er veldig usikker på det kontara et Nex-C3/5.

Det er spesielt dette med fokus bekreftelse som jeg virkelig lurer på. (Vet hvordan Nex funger pga at jeg har prøv et par stykker...) Har prøvd noen adaptre til Nex og kvaliteten på dem er svært varierende....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...