dnelsksol Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Hei alle sammen, holder på å danne en ide, og skal starte opp et eget klesmerke, jeg har ingen sy ferdigheter osv men vil prøve å være kreativ med kleane klær,denne omgangen om overdeler, som t shorte singleter og gensere Da jeg sier kleane klær mener jeg fabrikker osv fra utland/innland som produserer klær, med en helt normal shape, uten noen "tags", noen som har tips angående dette?? All respons mottas med stor takk God sommer MVH Daniel Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Utifra det du skriver føler jeg at det første logiske å spørre om er hvor godt du har tenkt igjennom dette? Er det en impuls eller noe du har tenkt igjennom? Har du gjort research for å finne ut alt som må til? Har du skrevet en forretningsplan? Har du finansen i orden? Har du kunnskapen til å starte opp et eget firma? Økonomi? Markedsføring? Du må utvikle produktene og få produsert prøver, som må syes av noen som skal ha penger for det, du må finne stoff, du må finne en fabrikk eller to osv. osv. Du må nok også noen turer til fabrikken. Har du snakket med Innovasjon Norge? Ville nok begynt der, for det er ganske mye å tygge over her. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Meget vellskrevet, Lokeland. 1 Lenke til kommentar
dnelsksol Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Kunne skrevet så mye her, "jeg er på jakt etter gode gensere t shirts singleter med god shape og godt stoff, som barne mitt skal rable på! "Jeg begynner med å bestille 10-20 stk av en ting, sitter hjemme skråe lørdagskvelder, detaljerer de inn, lager tags og koser meg, publiserer så dette, får å få feedback! Hobbybasis dette! Spørsmålet er hvor man får kjøpt helt kleane gensere (Jeg veit hvor man kan finne dette) men det er en stor verden, og den er fylt med inspirerte mennesker med samme tanke og forståelse. Fint skrevet Lokehue, men ikke ta det veldig seriøst, vil bare bli kjent med bransjen, skal ikke starte opp og satse hver krone og all energi. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Går du på eBay kan du nok plukke opp de knuste bitene etter andre folks designerdrømmer for en slikk og en ingenting. Er mye billige t-skjorter som ligger ute etter folks ønsker om å skape det neste Ed Hardy. Du sier at du "vil bare bli kjent med bransjen", men det er ikke langt du vil komme med sprittusj-skriblinger på noen hoodier. Bare husk å ikke ødelegg alle plaggene med en gang. Det kan jo hende du må selge de på eBay, vet du. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Det første jeg lurer på er hvorfor jeg skal kjøpe dine t-skjorter hvis du begynner å produsere. Hvis du skal kjøpe inn helt cleane t-skjorter over nettet og begynne å sy på merkelapper og design har jeg en følelse av at t-skjortene ikke kommer til å bli av helt ypperlig kvalitet, hvertfall. Det finnes så mange andre merker som produserer kule t-skjorter, har du noen spesielle kreative grafiske evner som gjør at akkurat dine t-skjorter blir de kuleste? Jeg ville startet med å tegne opp noen design først, og se om du er så fornøyd at du tror det vil selge. Vans kan selge t-skjorter hvor det bare står "Vans off the wall", fordi merket er så kult at det selger. Det kommer neppe til å selge hvis du har t-skjorter hvor det står "dnelsksol tees" over brystet, for å ta et enkelt eksempel. 1 Lenke til kommentar
dnelsksol Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Misforstå meg gjerne, men for all del, har jeg ikke tenkt å bruke sprittusj og andre fjaseting til å fremme en logo detalj på et klesplagg. Ville bare utrykke min uavhengihet. Ebay er genialt ifrohold til Ideen min, men har mistet kortet mitt på fylla så jævli mange ganger at Ebay tror mitt kort er sperret og dem vil ikke ha meg som kunde(men jeg holder på å fikse opp i det problemet) og da skasl jeg bruke ebay! yeah! Har designet bl.a skateboard (Som er helt blanke under, såkalte blanks) med god respeons men ikke fortjeneste, men da søkte jeg heller ikke etter en fortjeneste. Takk som svarer. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Så mye negativ energi her, som forventet.. Siden du sier at det er på hobby-basis og du ikke har tenkt å svi vekk alle sparepengene for fullt, så syns jeg du skal gi det en sjanse så lenge du ikke brenner deg for mye Hvis du vil leke deg litt og prøve deg, så kan du jo begynne me då kjøpe et par billige ensfarga t-skjorter i en eller annen rimelig kjede (H&M) og prøve i vei. Så lenge du ikke selger dem videre da.. Ellers kryr nettet av produsenter som selger slikt og gjerne printer det for deg. Har ikke tid til å lete, men du kan jo kikke litt på: http://www.t100.no/ Endret 20. juli 2012 av baBuShKa Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Tips: du sier du ikke har noen syferdigheter, men du er tydeligvis into skating. Hva med å ta skateboardproduksjon hakket videre? Lag dine egne brett. Longboards og oldschool er jo i vinden for tiden. Sjekk ut Abuse/Goodvibe (samme to typene som står bak begge merkene). Mekker godkvalitetsbrett i garasjen med hjemmelagde presser etc, selger ganske godt (har solgt både til USA og Sveits blant annet). Selv om klesmerke er din idé bør du kanskje satse på et emne du kan første gangen du starter forretning. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Fra syrligheter til mer seriøst. Det første du bør gjøre er å tegne noen design som kan funke. Så lager du noen prototyper som du kan vise fram. Om du får god feedback fra diverse sjapper, så lager du et lite antall i første omgang som kan selges. Det kan gjøres såpass lite at det i starten ikke er noen særlige økonomiske fallemmer. Selvfølgelig, snøballen kan jo rulle. Lenke til kommentar
dnelsksol Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Thats rigth my man! Men det jeg prøver å få frem her Khalifen og dere andre er at ting kan bli gjort utrolig kult, og ting trenger da heller ikke å koste shorta, men litt cash må man se på som tapt om man skal ha det gøy i noen retninger, et eksempel så kanskje dere skjønner meg mer! Jeg jobber i bygg og anleggsbransjen, klærne jeg får av arbeidsgiveren min er faktisk veldig gode t shirts og sweaters som de har trykket logo på, merket heter Victoria Workline og er ekstremt billig og et helt kleant klesplass/merke, slike merker og fabrikker med bestilling leter jeg etter, som jeg kan presse mine logoer og ider på! Lenke til kommentar
dnelsksol Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 En smakbit : http://shop.victoria.no/nettbutikken/main.aspx?page=article&artno=403041000L Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 60% bomull og 40% polyester? Du kan garantert finne bedre til samme pris. Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Hvis det er trykk du skal lage, så kan du som alle andre her foreslår begynne med ensfargete, også kan du kjøpe printerpapir for påstrykning med varmpresse/strykejern, disse koster ikke all verdens og du får ett reelt inntrykk av hvordan trykket blir. Det er også flere av fotolabbene som leverer t-skjorter med dine "bilder" ferdig trykt... koster jo litt, men prototyper vil alltid koste... Husk at hvis det tar av så er det en "grense" for hva skattevesenet godtar som "hobbysalg". Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Jeg tror merket ditt blir fantastisk.......... Endret 20. juli 2012 av Lapo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå