Gå til innhold

Black Refinery - Fremdeles bra valg?

Anbefalte innlegg

Heisan,

Skal kjøpe ny pc til en kamerat, og kom over annbefalingen på toppen av forumet her. Selve posten er jo gammel, men ser den er oppdatert nylig.

Er dette en bra kombinasjon av komponenter som vil fungere bra i god tid fremover til både spilling, og grafisk arbeid?

Ser jo veldig lovende ut, men lurte på om noen som har testet dette oppsettet har evt. endringer de føler kunne vært bedre?

Takker for alle svar. Bestiller i løpet av dagen forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kombinasjonen er god - selv bestilte jeg sist noe som minner mer om dette oppsettet:

http://www.prisjakt.no/list.php?l=26822&view=o

CPU - 3570k, nyere enn 2500k, og langt bedre uten overklokking. Med overklokk er ytelsen jevnere, men prisforskjellen er så liten at jeg uansett ville valgt 3570k.

Z77 hovedkort fra Asus eller Gigabyte.

Skjermkortet er godt som gull. I august kommer GTX 660TI som skal koste 2300,-. Ytelsen blir litt lavere enn GTX 670, men bang for the buck blir sannsynligvis litt bedre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisan, Har kjøpt og bygd pc'n nå, men har problemer..

Er flere forskjellige problemer.

1. Det første problemet er at den ikke alltid detecter riktig skjerm, eller skjermutgang. Dvs. når den starter opp så er det svart skjerm.. Lest noe rundt at dette kan være konflikt med HD4000 driverene? Vet ikke hvordan jeg skal fikse dette..

2. Har også problemer med at den fryser av og til under oppstart (når windows logoen vises). Skal se om jeg finner noen feilmeldinger.

- -

Noen som har erfaringer og tips anngående dette?

Lenke til kommentar

Kjørte du ny installasjon, eller er det en gammel installasjon av Windows?

Oppdatere drivere pleier å være gull. Uniblue Powersuite kan du laste ned en trial av. Den kjører gjennom systemet og peker på hvilke drivere som er utdatert. Så må du manuelt oppdatere disse - eller kjøpe fullversjon og programmet gjør det for deg.

Lenke til kommentar

Ny install, alle nye drivere. Ser ut til å fungere nå. Gikk over alle koblingene, og så ut til at den ene PCIe (strøm) kontakten til GPUen var litt løs, og nå fungerer det. Mulig det var flaks, for jeg gjorde en god del andre ting også underveis. Men ser ut til å være stabil nå.

Merkelig. Er to 6-pins kontakter til GTX 670 kortet, og den ene var 2mm ifra å "klikke" på plass. Trodde ikke det skulle ha noe å si, men ser ut til å fungere enn så lenge :)

Lenke til kommentar

Den kan ha fått strøm selv om du ikke har "klikket den på plass" - selve koblingen starter gjerne helt ytterst i kontakten. Om ikke begge 6-pins kontaktene har vært tilkoblet, så kan det føre til et ustabilt system, men jeg trodde det var først og fremst under load.

Du har ikke tullet med skruefestene under HK? Av en eller annen grunn ser det ut til å skje skremmende ofte med brukere her på forumet. =)

Lenke til kommentar

Nja, nei. Jeg pleier å være veldig nøye med akkurat det, og skrudde kun i 6 fester (og 6 skruer i hovedkortet). Dette HK'et var litt kortere enn vanlig.. Eller, smalere. Trodde det var vanlig ATX, men går ikke 3 skruer i bredden på det. Er heller ikke hull til det på hk'et.

Har hatt begge 6-pins i hele tia, men den ene var ikke klikket helt på plass. Fungerer nå, men vet ikke om jeg har fikset det eller bare hatt flaks? :p Får se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...