labbus Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg har noen store videofiler på min laptop som jeg ønsker å se på smart tv`n. En video av filtypen mkv(5Gb) blir ikke synlig verken gjennom Bluerayspilleren er direkte på min tv.(Lm760T) Alt er kablet. Er windows 7 på laptopen. Disse avi filene går helt fint å avspille gjennom mitt hjemmenetverk. Hva er løsningen her? Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Hvis mkv-filen ligger i samme mappe som avi-filen som kan spilles av, så støtter ikke bluerayspilleren eller tven din .mkv-filer. For å løse det må du konvertere filmen fra .mkv til f.eks .avi. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Hvis mkv-filen ligger i samme mappe som avi-filen som kan spilles av, så støtter ikke bluerayspilleren eller tven din .mkv-filer. For å løse det må du konvertere filmen fra .mkv til f.eks .avi. Da vil jeg vel også miste noe av kvaliteten, feks om jeg har en stor blueray video som blir konvertert til avi?? Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Høyst antagelig, ja, kommer an på kvaliteten du konverterer det til også da. Derfor det er greit å ha en enhet koblet til tven som tillater .mkv. Du kan jo alltids bare koble pcen til tven da gjennom f.eks hdmi Jeg har en WDTV koblet til tven min, kan jeg fint spille av så godt som alt jeg har tilgjengelig i nettverket Lenke til kommentar
labbus Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Ok, hvilken merke er det du har som strømmer det aller meste fra laptopen? Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Ok, hvilken merke er det du har som strømmer det aller meste fra laptopen? Boxee Box fra D-Link tar det meste Lenke til kommentar
labbus Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Ok, hvilken merke er det du har som strømmer det aller meste fra laptopen? Boxee Box fra D-Link tar det meste Googlet denne og ser ut til at den har det aller meste Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 LG og Samsung enheter med smart tv funksjon kan ikke spille mkv filer der lyden er kodet i DTS. Det er kankje derfor filene dine ikke dukker opp på disse enhetene. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) LG og Samsung enheter med smart tv funksjon kan ikke spille mkv filer der lyden er kodet i DTS. Det er kankje derfor filene dine ikke dukker opp på disse enhetene. Det mener jeg er feil. Koblet en minnepenn rett inn i tv`n med DTS audio på en videofil. Fungerer fint. Endret 22. juli 2012 av labbus Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Det mener jeg er feil. Koblet en minnepenn rett inn i tv`n med DTS audio på en videofil. Fungerer fint. Du må nesten gi noe mer detaljer om denne videofilen. Er det en mkv med mer enn et lydspor? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Det beste er å lagre filene på PC og kjøre en mediaserver der. TVersity, PS3 mediaserver eller annet kan brukes til å transkode de fleste formater. Regner med at smart-TV kan se disse serverne og spille av. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Det mener jeg er feil. Koblet en minnepenn rett inn i tv`n med DTS audio på en videofil. Fungerer fint. Du må nesten gi noe mer detaljer om denne videofilen. Er det en mkv med mer enn et lydspor? Det er en mkv videofil (...720p.BluRay.x264..) mao en film. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Det er en mkv videofil (...720p.BluRay.x264..) mao en film. Jeg mener at hvis denne filen både innholder et lydspor kodet i DTS og et lydspor kodet i AC3 eller AAC, så vil tv'en spille den av. Dersom den kun hadde hatt det ene lydsporet kodet i DTS så vil det ikke fungere. For å spille av filmer lagret i mkv med kun et lydspor kodet i DTS via mediaspilleren i lg/samsung tv'en så må man konvertere lydsporet til AC3 eller AAC som beskrevet her: http://www.bigasoft....to-mkv-ac3.html Endret 24. juli 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå