Gå til innhold

Ny gamingmaskin til 10 000-12000

Anbefalte innlegg

Hei. Skal i hovedsak bruke denne til gaming. Ser for en fremtidsrettet masking med høy ytelse pr krone faktor.

Kom over et tilbud på Komplett.no i dag på "Komplett Gamer Premium i35". Nedsatt med 1000kr. Jeg vurderer å slå til, men ønsker litt feedback ang. enkelte områder.

Hvordan er støyen på komponentene som er satt opp? Oppsettet mitt ser slik ut:

Kabinett: Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 670 2GB

Prosessor: Intel® Core i5-3570K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 6MB,

Ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit

HK: MSI Z77A-G43, Socket-1155 ATX

PSU: Silver Power SP-S650M 650W PSU

SSD: Intel® SSD 330 Series 120GB 2.5

HDD: Seagate Barracuda® 2TB SATA 6Gb/s

Dette oppsettet gir meg en pris på 10913

De komponentene jeg er mest usikker på er:

Kabinett: Ser greit ut, men hvordan er støy?

HK: Komplett opererer alltid med billige HK

PSU: Har lite peiling på PSU.

SSD: Noen som er mer value for pengene?

Jeg trenger ikke en musestille maskin, men greit å slippe å høre den igjennom gipsveggen til soverommet om den står på om natta. Forrige komplett PC hørtes ut som en flyplass. Betaler gjerne ekstra for å få byttet ut deler som er mye høyere enn de andre.

Ang ytelse: Driver ikke med ekstrem overklokking, men klokker når når pcn begynner å dra litt på åra. Jeg trenger heller ikke kjøre alt i max, og vil heller ha høy ytelse pr krone.

Om noen har forslag til kjølere, vifter ol. som burde kjøpes i tillegg hadde det vært flott.

Bruk http://www.komplett.....aspx?sku=10596 for å referere til deler, da ikke alle deler kan legges til i "builden". Mulig man kan ordne dette over tlf hvis det er kompatibelt, men usikker på dette.

Har bygget pc selv, er ikke et stort problem, men greit å slippe feilsøking osv, + 3års garanti er ok å ha.

Håper noen kyndige der ute kan hjelpe:)

Endret av aMra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg heller Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

SATA 6Gb/s (SATA3.0) 520MB/320MB/s read/write, Basic Kit

Regner med komplett kun leverer med intel kjøler, da hadde jeg heller valgt i dag: Noctua NH-D14 CPU Kjøler

Socket 775/1155/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1300 RPM, 110,3 m³/h, 19,8 dBA

Angående skjermkort er nok Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

PCI-Express 3.0, "Windforce 3X", GDDR5, DVI-D+DVI-I, native-HDMI, DisplayPort mere stillegående.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takker for svar LMH1.

Får ringe og høre om jeg kan skifte skjermkort. Selger kun Gainward varianten på denne pcn. Selger dog mange varianter av: Radeon HD 7950 3GB, men føler denne gir mindre ytelse pr krone iforhold til g670.

Hvordan er egentlig stock kjøleren på Intel® Core i5-3570K. Bråkete? Har ikke behov for å klokke det første året regner jeg med, så om den ikke bråker spesielt kan jeg vente med kjøler.

Lenke til kommentar

Ja Intel kjølere er noe søppel, de støyer og er vanskelig å feste på.

Skal man ikke overklokke så kan Prolimatech Megahalems

Intel Socket 775/1156/1366 være grei nok, men når Noctua NH-D14 koster det samme så ville jeg ikke vært i tvil å kjøpt Noctua NH-D14 som er ennå bedre.

Så kan man heller droppe å sette på viftene om man ikke overklokker.

ATI har ofte mange store skjermkort som trekker mere strøm under spilling og viftene er ofte støyene, med untak av gigabyte Winforce og Asus DirectCU II.

Lenke til kommentar

Men har du tatt også støy med i beregningen da?

Om personen i så fall må bytte kjøleløsningen på skjermkortet for å holde støyen nede er vel det neppe aktuelt.

Men angående strømforsyning Corsair TX V2 750W PSU ville jeg vurdert.

Silver Power strømforsyningene har komplett ofte helgesalg på ofte til så mye som halv pris, dermed ville jeg ventet med strømforsyning til helgen i så fall. Eller gått for Corsair.

Lenke til kommentar

Men har du tatt også støy med i beregningen da?

Om personen i så fall må bytte kjøleløsningen på skjermkortet for å holde støyen nede er vel det neppe aktuelt.

10-20W forskjell i strømforbruk kommer ikke til å gjøre store forskjellen til eller fra på støyen, alt har å gjøre med hvor aggressiv vifteprofil man kjører.

• Liker 1
Lenke til kommentar

7950 gir mindre ytelse per krone stock, men mer ytelse per krone overklokket sammenlignet mot 670.

Jaok, takk for info! Tror alikevel jeg satser på Nvidia sin, da skjermkortet nok er flaskehalsen i forhold til spilling i fremtiden på denne pcn.

Men angående strømforsyning Corsair TX V2 750W PSU ville jeg vurdert.

Silver Power strømforsyningene har komplett ofte helgesalg på ofte til så mye som halv pris, dermed ville jeg ventet med strømforsyning til helgen i så fall. Eller gått for Corsair.

Kan endre strømforsyning, men ikke til Corsair TX V2 750W PSU. Må isåfall bli en

Corsair TX V2 650W,

Corsair TX V2 850W,

Corsair HX 750W PSU ATX 12V V2.2.

Har ikke planer om å kjøre Sli på pcen, og kommer til å kjøre med rundt 3 disker, og 2-3 skjermer(drar vell egen strøm?)

Skifter jeg så blir den dyreste av disse ca 400kr ekstra på prisen, den første må jeg ut med 7kr i tillegg.

Da jeg ikke bygger pcen selv har jeg lite lyst å bestille inn en "salgs" strømforsyning. Får også avslag i prisen av å oppgradere til andre strømforsyninger som komplett har plukket ut..

Pcen havner på 11 tusen slik jeg nå har satt den opp. 11206.

Følgende setup:

Kabinett: Cooler Master HAF 912

PSU: Corsair HX 650W PSU ATX (endret) 211kr ekstra

Prosessor: Intel® Core i5-3570K

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 670 2GB (prøve å få endret til gigabyte pga støy, må snakke med komplett.no

SSD: Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM SATA 6Gb/s (endret) 81kr ekstra

Fremdeles spent på om noen har meninger på HK og kabinett?

Og til LMH1, lese/skrive hastighet på samsung kontra intel sin SSD er:samsmung 520MB/320MB/s, og intel 500MB/450MB/s. Hva gjør samsung sin bedre? vet at de er flinke å lyge litt på speccs.

Takk for hjelp sålangt folkens!

Endret av aMra
Lenke til kommentar
PSU: Corsair HX 650W PSU ATX (endret) 211kr ekstra

Silver Power 650W og Corsair HX650W er i utgangspunktet den samme PSUen. (med mindre du mener 80 Plus Gold-utgaven av HX650, da er det en annen sak).

Nei det er Plus Bronze det er snakk om. Samme sak i ytelse? hva med støynivå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...