Ravis Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Måtte bytte hovedkort(kjøpte et MSI KT4V), men jeg får kun gå inn i Windows med default klokke(1050Mhz). Har en AMD Athlon 1.4Ghz, og hvis jeg setter speed'en til 133(gir 1.4Ghz) i BIOS kommer jeg til innloggingsbildet i Windows, men cursor'en nekter å flytte på seg. Hvis jeg reset'er pc'en og setter speed'en ned til 100 i BIOS går det greit. Er 250w strømforsyning nok? Det funket fint med mitt gamle Asus A7M266 hovedkort. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 250w er nok "litt" lite ja... Hva har du av andre komponenter da? (hd'er, skjermkort og andre ting som bruker strøm) EDIT: sikker på at kortet støtter 133MHz FBS? Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Hva har du av andre komponenter da? (hd'er, skjermkort og andre ting som bruker strøm) HD: 80Gb Western IDE ATA-100 Caviar XL20(7200r/min) Skjermkort: Gainward AGP GeForce3 PowerPack (64Mb) Lydkort: SoundBlaster Live DVD spiller: Pioneer IDE 16x/40x EDIT: sikker på at kortet støtter 133MHz FBS? Nei..... Jeg har egentlig veldig lite peiling, men jeg klarte å bytte hovedkort. Litt stolt av det, så jeg er på _det_ nivået.. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Har du prøvd å sette FBS til 110-120 da og skjekka om det funker? Har du bytta RAM også? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 EDIT: sikker på at kortet støtter 133MHz FBS? Nei..... Jeg har egentlig veldig lite peiling, men jeg klarte å bytte hovedkort. Litt stolt av det, så jeg er på _det_ nivået.. Jeg har KT4 ULTRA og det støtter 166MHz FSB (NorthWave; det heter FSB og ikke FBS) Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Tempen på CPU´en din er? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 (NorthWave; det heter FSB og ikke FBS) Ja, seff... Front Side Bus, vet ikke hvorfor jeg skriver FBS. Kan det være en annen forkortelse kanskje? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Funky Buss system Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Tempen på CPU´en din er? Sjekk: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=144822 Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 kan høres ut som om det er for høy temp som gir den feilen. Mest sannsynlig ville jeg tro at det muligens er klipset på selve kjøleren som er litt dårlig "slarky clip" men eneste måten å sjekke det på er å bytte til en annen kjøler, boxed hvis du har feks Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 kan høres ut som om det er for høy temp som gir den feilen. Hvis en ser dette i sammenheng med problemene mine ang. temperatur(se http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=144822) og informasjonen jeg fant hos MicroPlex: En dårlig eller underdimensjonert strømforsyning kan forårsake mange problemer. Denne listen med PC problemer er ofte forårsaket av en dårlig strømforsyning. Alt er dødt (strømforsyning er kaputt) - Ok hos meg - Problemer med å starte opp (mange mulige årsaker). *Passer hos meg(tidvis)* Disker og vifter spinner ikke (ingen +12V) - Ok hos meg - Disker og vifter spinner, men ingenting annet skjer (inget Power-Good signal) *Passer hos meg(ingen pip fra BIOS)* Vilkårlig rebooting under bruk (mister Power-Good signal) - Ok hos meg, men systemet kan henge når jeg skal stenge ned - Vilkårlig "henging" under bruk (dårlig utspenning) *Passer hos meg* RAM feilmeldinger (hvis samme adresse er det trolig selve RAMen det er feil på). - Ok hos meg - Overoppheting (vifteproblemer). *Passer hos meg* Elektrisk støt ved berøring av kabinett (spenning ligger til ujordet chassis). - Ok hos meg - Er det ikke da sannsynlig at min 250w strømforsyning ikke klarer å levere det som skal til? Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 hvis det er en god PSU så skulle ikke det være noe problem (kjører selv på en 235w) kan godt være varme, hadde ikke forundra meg. Lenke til kommentar
NibbE Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 FBS=Første person spill! spiller du det litt for my eller? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Mulig for varm eller dårlig CPU da. Kan jo være et def HK også det, ikke glem den muligenheten Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 hmm.. du stiller vel ikke opp fsb'en med 1mhz skritt når du setter den på 133mhz? da overklokker du jo hele systemet till 133mhz. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 FBS=Første person spill! spiller du det litt for my eller? nei. det er feil det er FPS det, First Person Shooter eller no sånt. Lenke til kommentar
NibbE Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Å F***! hehe, tror det er jeg som spiller litt my jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå