Klompisify Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Hei, jeg vurderer å skrive en bok, men lurer på, hva kan jeg tjene? Hva vil det koste? Vil det koste noe? Vil jeg tjene noe? :O Trenger svar fort! Lenke til kommentar
Secretalias Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Du kan tjene så mye du vil, men dersom det blir mye penger av det så vil skattevesenet få teften av det og komme springende. Selve skrivingen vil ikke koste mer enn tiden du bruker på skriving, og evt utgifter til data/skrivemaskin etc. Dersom du har så store ambisjoner at du ønsker å gi ut boken må du nok etterhvert kontakte et forlag/utgiver som ordner med trykking etc, men da vil utvilsomt dette gå over fra å være hobby (og dermed skattefritt) til å bli en næringsinntekt (fordi da går det over til å bevisst gi deg en økonomisk gevinst.) Du vil sannsynligvis uansett ikke tjene en pøkk på å skrive bok. Selv ikke forfattere av profesjonelt kaliber tjener stort, og svært mange av dem lever utelukkende på kulturstøtte. Det er et fåtall som får levedyktig inntekt, og enda færre som er så heldige at de blir bestselgere og millionærer. Uansett, dersom du liker skriving, så skriv i vei for gledens del. Dersom det blir inntekt av det er det ikke værre enn å sende en e-post til skatteetaten og høre hva du bør gjøre/forklare/rapportere. Lenke til kommentar
Klompisify Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Takk for svaret!! Jeg skriver ganske mye fordi jeg synes dt er gøy, kommer ikke til å slutte, men hadde vært sykt gøy om jeg hadde tjent noe på det!! Lenke til kommentar
Klompisify Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 Noen flere som vil svare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå