Gå til innhold

24 pin strøm kabel ødelagt?

Anbefalte innlegg

Ja... Endelig fikk jeg ny strømforsyning til å skifte i datamaskinen, men så ser den største kontakten kanskje ikke helt ok ut?

Noen som vet om dette har noe å si? Vil ikke den kontakten funke i hele tatt?

Jeg prøvde å skifte strømforsyninga å tenkte ikke så mye over den lille plastikkbiten som manglet, men når jeg var ferdig å koblet til pc funka den fortsatt ikke.

kan kabelen som jeg har bilde av være synderen?

post-273359-0-82593800-1342728668_thumb.jpg

post-273359-0-37735700-1342728677_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkort kontakten(den gamle) ser helt ok ut. Ingen plastikk eller biter som mangler. Men jeg tror selve strømforsyningen er død...

Så kjøpte jeg ny, den kontakten som er på bildet er den nye... den var sånn når jeg åpnet esken, og som sagt prøvde jeg å bytte ut den gamle strømforsyningen med den nye likevel.

Kan jeg ha ødelagt hovedkortet med å sette i den nye kabelen? :S. Hvis den var ødelagt allerede før jeg satte den in...

Lenke til kommentar

Da misforsto jeg situasjonen. Hovedkortet ville vært defekt hvis den skaden hadde skjedd mens den var plugget inn med strøm på. Men slik du forklarer det er jo ikke det tilfelle.

Hvem i all verden er det som selger noe slikt? Den strømforsyningen er skrot.

Lenke til kommentar

På pluggen i bildet til venstre er jo den tredje kontakten fra høyre svidd (brun).

Svidde psu pin kontakter kommer ikke av seg selv under frakt ,kan det muligens skjedd under din montering og forsøk på å powre opp maskinen din ?

Føler at det kan bli vanskelig for deg med retur/rma med svidd(e) kontakter på main atx connector .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nå blir jeg litt usikker. Kvaliteten på bildet får kontakten til å se svidd ut som du sier, men kan ikke si det er noe som er like tydelig når jeg ser på den ekte. Men om den kontakten ble svidd burde det ikke være noe tegn til skade på kontakten som er på hovedkortet også? Tror jeg må få tak i noen som kan komme innom å se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...