Gå til innhold

Hva vil lønne seg for meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alternativ 1 gjør at du har 3.5år med inntekt (dog lav), og kan begyne å jobbe fult etter 3.5 år.

Alternativ 2 gjør at du må være 2 år på skolen (men du kan jo jobbe deltid vedsiden av) og to år som lærling. Da vil det ta 4 år før du er i jobb.

Alternativ 1 ville jeg ha anbefalt, siden da har du 3.5år med inntekt som lærling, og i jobb (full og ordentlig lønn) etter 3.5år. Mens alternativ 2 gjør at du har 2 år med inntekt som lærlng men 4 år til du er i full jobb.

Lenke til kommentar

Er ikke lønna som lærling veldig dårlig? Det må jo klart ha noe å si. Som noen sa, så kan du jobbe deltid på siden av skola, så det kan hende det gir den beste totalen. Men bare dersom du faktisk orker.

Jeg ville sett på hva lønna faktisk er, og hva som ga det beste ståstedet for jobbsøknad/videre jobb om 3,5/4 år.

Lenke til kommentar

Hvis du velger alternativ én så får du ikke fagbrev, men du får kompetansebevis, noe som ikke nødvendigvis teller lavere enn fagbrev, men det er kanskje litt mer stas å søke på en jobb med fagbrev.

Nei, får fagbrev :)

fellesfagene er tatt på idrettslinja, og programfagene tar jeg annenhver fredag i 3.5 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...