Megaoctane Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Skal ha meg en bærbar, og helst ultrabook. Krav er ivy bridge prosessor. Hva er mine muligheter? Bør jeg kjøpe windows ultrabook, eller gå for en Macbook Air og så kjøre Windows 7 via boot camp? Ser at samsung series 9 har fått god kritikk av dinside, men engadget er ikke særlig imponert. Lenovo U300S ser også veldig vakker ut, men har hørt at man ikke kan få kjøpt dette i Norge? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Asus Zenbook UX32VD i7-3517U ser jo ut som er en grei maskin, har nvidia GT 620 skjermkort. Generielt råd er det lurt å vente om du vil ha PC med windows 8, godt mulig multitouch skjerm og SSD blir standard på flere laptop mot vinteren og prisen på disse vil falle mere. Endret 20. juli 2012 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Trenger PC hjemme. Når win8 kommer, blir det mest trolig en surface på meg. Kanskje lurt å kjøpe MacBook Air siden de holder prisen noenlunde greit? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Om det er lurt å kjøpe Apple maskin kan jo diskuteres, man får jo lite for pengene i utgangspunktet, men hvis behovet ikke er stort kan det være noe. Men apple vil nok holde seg mere stabil i pris en stund til en ny modell kommer. Lenke til kommentar
johkri Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Hei, hva skal du bruke maskinen til? Det er litt vanskelig å velge en maskin til deg med så lite informasjon om hva slags bruksområder den skal være til. Hvordan vil hverdagen din se ut med denne maskinen? Bærer du den med deg overalt? Fraktes den en gang iblant? Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Har akkurat solgt min gamer rigg. Har derfor ingen pc. Har hatt Windows i alle år, og synes at det er mer intuitivt enn Mac os. Min personlige mening. Jeg bruker pc til lett kontorarbeid, se på filmer og streame media til min Apple TV2. Sjelden at den bæres ut av huset. Vingler mellom bærbar + Synology NAS som kan ta seg av streamingen. Bærbaren "dockes" til stor 24" skjerm + Lydanlegg når tv serie/film skal ses i soverommet. Eller enkel stasjonær som kobles til eksisterende skjerm og lyd anlegg+ NAS. Trenger hjelp til å bestemme meg, og råd til å evt kjøpe bærbar eller sette opp billig og liten stasjonær. Lenke til kommentar
johkri Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Ok, du trenger jo tross alt en bærbar maskin kun om du skal bruke den andre steder enn hjemme. Ellers er det jo ingen vits å betale de ekstra kronene for en ultrabook/laptop. Med et så stort fokus kan det jo være en idé å kikke på noen av media center-maskinene du finner her. Da kan du se blu-ray osv i tillegg, om det skulle være ønskelig. Om du går litt opp i pris, ser de ut til å ha god lyd(THX), og godt skjermkort(GT540m) til å være en maskin som dette, om du vil ha det. For ikke å glemme at du får en fjernkontroll! hehe. Ble litt sent svar, fordi jeg var helt utkjørt i går. Sovna 21.00 Endret 21. juli 2012 av johkri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå