TheLensmann Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hei. For noen uker siden begynte datamaskinen min å lagge smått. Skjermen fryser i et par sekunder, hvert 3-10 sekund. Det har blitt verre nå de siste dagene. Jeg har prøvd å oppdatere skjermdrivere, slått av anti-virus, eliminere prosesser en etter en osv, uten hell. Noen som har noen tips? Specs: Hovedkort: ASUS P8P67 PRO Rev.3 RAM: 2x4GB CORSAIR VENGEANCE 1600MHz CL-8 CPU: 3,2GHz Intel Core i5-2550k (@4,8GHz) Kjøler: Corsair H70 SSD: HyperX 120GB HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB @7200RPM PSU: Corsair AX850 GPU: ASUS GTX570 DirectCUII (koblet til 2x1080p 24") Dersom jeg spiller spill med draw_fps, viser den 0-1 FPS når PC'en fryser, og går så opp til normal FPS i noen sekunder. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Så du har overklokket prosessoren og lurer på hvorfor PC-en er ustabil? :nei2: Lenke til kommentar
TheLensmann Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Har hatt en stabil overklokket prosessor i over ett år, og dette problemet kom for bare noen uker siden. I tillegg skjer dette bare på Windows, ikke Linux, og det hender innimellom at problemet gir seg. Skal prøve å klokke ned igjen, og se om det hjelper, men jeg synes det virker litt merkelig. Edit: Nei, overklokken var ikke problemet. Edit 2: Har også prøvd å eliminere prosess for prosess, helt til jeg har igjen de som vises på bildet. Problemet medvarer. Endret 20. juli 2012 av ErikDjupvik Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Har du partisjonert SSDen så du kjører både Win7 og Linux fra den? Vet at noen SSDer kan skape problemet du beskriver men hvis du kjører Linux fra samme SSD uten problemer er det sannsynligvis noe annet som lager problemer. Du bør forøvrig huke av for å vise prosesser fra alle brukere for å få en full oversikt over hva som går av prosesser. Hva sier Eventloggene på maskinen (I Win7)? -Spesielt System og Application. Noen meldinger som kan relateres til problemet? Temperatur på CPU/HK/GPU, er det noen økning rundt tidspunktet når problemet oppstår? Lenke til kommentar
TheLensmann Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Har kjørt/kjører både Linux og Mac (hackintosh) uten problemer på samme SSD, lenge før problemet kom. Eventloggene viser ikke noe uvanlig annet enn at Bonjour har spammet ut 60 000 feil omtrent annenhvert sekund i ukesvis, men det ga seg når jeg oppdaget det for noen måneder siden og avinstallerte det da jeg ikke bruker det. Samme med temperatur, og klokkehastigheter, ingen forandringer eller økninger, med mindre jeg starter et spill, men det holder seg fortsatt stabilt. Merker også nå at det gir seg om jeg lar PC'en stå på, urørt, i omtrent en times tid. Skal overvåke prosessene mine, og huke av at jeg vil se alle prosesser, og se om noe endrer seg i løpet av den timen. Edit: Problemet oppstår ikke like etter oppstart, men ca. ett minutt etter jeg har logget inn, og denne popup-en kommer (se bildet) Har prøvd å avslutte alt som har med Bluetooth å gjøre, men synes det virker litt merkelig at det kan skape problemet. Endret 20. juli 2012 av ErikDjupvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå