random_sauce Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 God dag, god kveld, når enn du leser dette. Jeg begynne med å si at jeg begynner på vg1 til høsten så det er ingen "fare" ennå, jeg har ikke hastverk. Men i forbindelse med en messe jeg var på fikk jeg utdelt en katalog fra forsvaret som jeg leste litt videre i. Der sto det"befalskolen for etteretning og språk". Jeg har alltid hatt god språktunge og syntes dette hørtes faktisk veldig interessant ut. Miljøet, utdanningsprogrammet og arbeidsmetodene virker veldig bra ifølge beskrivelsene, men det står at det er litt høyere akademiske krav. Nå, til spørsmålene. 1. Er det noen som her tatt denne utdanningen i forsvaret? 2. Noen som vet hva de akademiske kravene er? (eventuelt snitt fra vg?) 3. "to år plikttjeneste". Vil det si at jeg kan få muligheten til å jobbe med andre etteretningsbyråer? Å jobbe "under radaren" eller hva nå enn slags eventuell jobb jeg kan ende opp med virker veldig spennende og noe som kunne være en forskjell fra en 9/5 jobb. så ja, bare litt nysjerrig på noen spørsmål er alt. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 1) Hvis noen her har tatt denne utdannelsen, vil de nok ikke prate om det høylytt på et åpent forum. Til og med på opptaket (FOS) får man nærmest ikke prate med de folka, eller spørre hva de heter. 2) Det beste der er vel å sende dem en mail 3) Plikttjeneste i forsvaret er at du må jobbe for dem, siden de har gitt deg en gratis utdannelse. Hvor (aka hvilken avdeling) er opp til forsvaret. Si hvis du går på skole i to år, så må du jobbe for dem (da med lønn selvfølgelig) i to år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå