Gå til innhold

Trenger program til å endre lydformat på .mkv filer!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har kjøpt meg et Philips TV som kan spille av .mkv filer fra en ekstern harddisk. Bilde er jo strålende og subtitles fungerer, men lyden fungerer faktisk ikke. Dette er visstnok fordi Philips TVer ikke støtter lydformatet som vanligvis er å finne på .mkv filer (DTS tror jeg).

 

Jeg har derfor behov for å konvertere lyden fra DTS(?) til AC3 som jeg tror vil fungere. Dessverre er jeg ekstremt dårlig på slikt, så jeg trenger hjelp.

 

Kan noen forklare meg hva som er den letteste metoden for å gjennomføre det jeg ønsker, hvilken programvare jeg behøver og hvordan programmet/programmene fungerer.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Tre bokstaver. VLC

To bokstaver: TV

 

To bokstaver: PC

 

Tenkte siden han skulle konvertere på en pc går dette ann å gjøre med VLC. Det finnes mange greie guider på nett på hvordan man konverterer filer fra A til B med vlc.

Ja, det var jeg som var teit. Trodde du mente han skulle spille av videoen med VLC.

 

Teiting!

Neida, ser det ikke var klart nok formulert

Lenke til kommentar

Om du bruker disse alt i ett pakkene vil også bildedelen av mkv fila bli 'rekomprimert' (iallefall de alt i ett pakkene som jeg har brukt) derimot bruker du tsmuxer til å demuxe bilde og lyd -> konvertere DTS til ønsket lydformat -> tsmuxer til å muxe bilde og lyd igjen. Da er du sikker på at bildekvaliteten forblir det samme.

 

 

Snabelen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...