Gå til innhold

[Løst] 6970M, Dell U2711 problem med oppløsning

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt meg en Dell U2711 skjerm med 2560*1440px oppløsning. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å kjøre den på mer enn 1920*1080 via DVI-D Dual Link kabel (som fulgte med skjermen).

Har en Multicom P150 med AMD 6970M skjermkort (1x DVI-I og 1x HDMI kontakt som output). Skjermkortet skal iflg. AMD sine sider støtte oppløsningen via DVI Dual Link.

Skjermen sine DVI konnektorer er av DVI-D typen, men siden DVI-I (som er på laptopen) støtter alt så burde ikke dette ha noe å si?

Har installert driveren for skjermen. Ellers viser Catalyst Control Center feil max oppløsning på skjermen av ukjent grunn. Se skjermdump.

Har også prøvd å endre noen register-data, uten hell.

AMD 6900M series

Dell U2711

Noen tips?

post-173090-0-51771900-1342723548_thumb.png

Endret av svenhimself
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Har ikke mulighet for å bruke Displayport (hvis ikke det finnes en DVI-I til DP adapter?). Drivere er oppdatert og BIOS er oppdatert.

Eneste jeg kan tenke meg er at laptopen egentlig ikke støtter den oppløsningen, men syns dette virker rart. Fungerer forøvring med 2048*ettellerannet med VGA-&--#62; DVI adapter.

EDIT:

Tror jeg kan kjøre 2560*1440 oppløsning vha. denne. Har sendt en mail til Multicom ang. DVI porten på laptopen, så venter på svar fra de før jeg eventuelt kjøper adapteren.

Endret av svenhimself
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...