Gå til innhold

Dele utvalgte bilder og musikk mellom Mac Book Pro og Mac Book Air

Anbefalte innlegg

Har en MacBook Pro 13" (mid 2010), som jeg har samlet bilder og musikk på. Bruker iPhoto og iTunes. Tar backup av denne til ekstern harddisk.

Har nettopp kjøpt en MacBook Air 13", men vil ikke overføre alle bildene eller musikken til denne, i første rekke fordi det vil ta veldig mye plass. Disken er på måtelige 128 GB. MB Air er ment til å kunne brukes på farten, og det er ikke meningen har det skal ligge så mye data på den.

Ønsker likevel å bruke iPhoto og iTunes på den nye MB Air. Har ikke startet dem for første gang ennå, fordi jeg vil vente til jeg har fått hjelp på forumet til følgende:

1. Er det mulig å dele noen av bildene eller musikken mellom MB Pro og MB Air, som jeg kan få opp i iPhoto og iTunes på MB Air?

2. Dersom det ikke går på en grei måte, kan jeg evt. lage et mellomlager i Dropbox, så ha en del bilder og musikk der. Da må vel de aktuelle mappene i Dropbox settes som målmapper i iPhoto og iTunes. Noen som har gjort det?

Setter pris på om noen kan hjelpe meg med disse spørsmålene, og eventuelt også kan komme med gode forslag til løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...