Gå til innhold

Hvordan koble iPhone til en ny pc sånn at det blir "standard pc'en"?

3 stemmer

1. 1. Hvis man har koblet iPhonen opp mot iTunes på en gammel pc, og så får en ny, kan du da gjøre den nye PC'en om til "standard pc"?

• ja
      3
    • nei
      0

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny pc fordi USB kablene og de andre tingene på den gamle pc'en sluttet å virke. Når jeg fikk iPhonen min koblet jeg den til den gamle pc'en min, og nå som jeg har fått en ny pc finner jeg ikke ut hvordan jeg kan gjøre den til "standard pc" for iPhonen. Jeg har prøvd å koble den til med USB kabelen, men det virker ikke (får ikke opp noen spørsmål om jeg vil gjøre pc'en til standard pc. Er dette mulig eller må jeg da kjøpe en ny mobil? :(

Unnskyld hvis jeg har postet dette i feil forum/emne. Takk for forslag! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med å gjøre PC'n standard? Det er ikke noe problem å koble iPhone til flere maskiner. Det du kan gjøre for å ikke miste data er å kopiere iTunes -mappen fra den gamle maskinen din og over på den nye, du kan også autorisere opp til fem maskiner i iTunes. Men jeg vet ikke om dette besvarer spørsmålet ditt, da jeg ikke er helt sikker på hva du spør om. Så ønsker du å utdype?

Lenke til kommentar

Tror jeg skjønner hva du mener. Det du da trenger å gjøre er å åpne iTunes > klikke på 'butikk' i menyen > velge vis konto > skrive inn Apple-ID og passord > velg så å deautorisere alle maskiner knyttet opp til din ID. Når du har gjort dette kan du autorisere den nye maskinen din på nytt og den vil være 'administrator' for telefonen din.

Nå skal de sies at dette har liten betydning da en som sagt kan autorisere opp til fem maskiner på samme Apple-ID og samtlige har administratorrettigheter på telefonen din. dvs. iTunes kan installere, fjerne og oppdatere innhold. Annet enn dette får en ikke gjort via iTunes. Og du blir ikke administrator på iPhone selv om du benytter denne metoden, da iOS ikke tillater dette.

Benytter du iCloud blir denne funksjonen om mulig enda mindre nyttig da alt innhold sikkerhetskopieres til skyen.

Lenke til kommentar

Takk, det er bare det at jeg har autorisert begge datamaskinene, men det er det at på den nye pc'en så virker nesten ingen av funksjonene ordentlig (jeg får ikke lasta ned musikken og spillene der). Har du hørt om dette problemet?

Endret av smarties1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...