Waldemariel Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Hva er det svakeste leddet i PCn min? Minne: Corsair Vengeance DDR3 16Gb GPU: Zotac GeForce GTX 570 PSU: Chieftec Super Series 750w HK: ASUS M4A89GTD CPU: AMD Phenom II X6 1090T - Kjøling: Corsair H60 Lagring: Corsair F120 120GB 2x WD Caviar Green 2TB Jeg har en følelse at jeg burde skifte ut hovedkortet og prosessor, men hva tenker dere? Endret 19. juli 2012 av Waldemariel Lenke til kommentar
Waldemariel Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Flere innspill? Og om jeg må bytte CPU, bør jeg bytte hovedkort i samme slengen? Lenke til kommentar
Waldemariel Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Bumper denne tråden litt. Er CPUen elefanten i rommet? Burde jeg gå for Intel i disse dager? Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Bumper denne tråden litt. Er CPUen elefanten i rommet? Burde jeg gå for Intel i disse dager? I hvilke sammenhenger opplever du at PCen blir for svak? Lenke til kommentar
Waldemariel Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 I hvilke sammenhenger opplever du at PCen blir for svak? I ingen merkverdige sammenhenger egentlig. Jeg ønsker bare å investere i oppgraderinger med en slant penger jeg sitter igjen med. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 ASUS P8Z77-V PRO Z77 S-1155 ATX IVY INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY Ivy Bridge yter godt for en liten oppgradering. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 I hvilke sammenhenger opplever du at PCen blir for svak? I ingen merkverdige sammenhenger egentlig. Jeg ønsker bare å investere i oppgraderinger med en slant penger jeg sitter igjen med. Gi heller pengene til et godt formål. Og så kan du oppgradere PCen senere når du virkelig trenger det. 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 PCen din er helt fin, ser ingen problemer med den, skulle du ha problemer overklokker du bare prosessoren din. En oppgradering er absolutt ikke nødvendig i det hele tatt! 1 Lenke til kommentar
Waldemariel Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 Setter veldig pris på tilbakemeldingen! Hovedårsaken til at jeg ønsker å oppgradere er fordi jeg skal anskaffe meg en 120Hz monitor og jeg vil da prøve å nå så langt opp i ~100 FPS i Battlefield 3 som mulig. Det er et ganske kravstort spill og det er derfor jeg ønsker å oppgradere. Dere har kanskje rett i det, likevel. Jeg burde kanskje prøve å overklokke CPU'en min og i værste fall kjøpe enda en 570 for å kjøre i SLI. Hva tror dere om det? Lenke til kommentar
psii Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Høres ut som en mer økonomisk og fornuftig løsning. Hvor vidt du vil oppnå 100 FPS i BF3 vet jeg ikke. Men da er det i hovedsak skjermkortet ditt det avhenger av. Endret 30. juli 2012 av psii Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Som andre har påpekt er det ikke nødvendig å oppgradere maskinen din. Ta utgangspunkt i at du ønsker en god (grafisk) spillopplevelse, ikke at du skal ha X fps. Å "oppgradere" til SLI kan være greit, men det kan også åpne en hel skuff full av problemer, skuffelser og irritasjon. -Deluze Lenke til kommentar
Waldemariel Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2012 Ta utgangspunkt i at du ønsker en god (grafisk) spillopplevelse, ikke at du skal ha X fps. Vel, det er egentlig ikke det jeg ønsker å oppnå. Jeg kjører stort sett alt på Low for å forhøye FPSen mest mulig. Jeg er ikke så veldig opptatt av at det skal se superrealistisk ut, selv om jeg syns BF3 ser veldig bra ut selv med lav grafikkinnstillinger. Takk for svarene. Jeg tror dere overbeviste meg om å spare en god del penger! Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Men da er jo det greit, da snur du bare om på det jeg sa og holder deg til dagens oppsett til du ikke oppnår den fps'en/flyten du ønsker Det kommer alltid noe nytt og bedre, og derfor er det dumt å oppgradere kun for å oppgradere. -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå