Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trening for slitasje i knær og åreknuter i ben og vonde føtter

Gjest Slettet-2I03X7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-2I03X7

Hei

Har dere noe råd til hvordan en som har store plager i knær (slitasje) og ben (åreknuter) bør trene?

Etter anbefaling fra lege prøver vedkommende å jevnlig gå turer, som regel hver dag, og noen ganger annen hver dag. Hun går også på medisiner for disse plagene.

Verken medisinene eller turgåingen har hjulpet, og legen vil vente med en eventuell operasjon.

Litt vanskelig å vite hva hun skal gjøre med dette, da hun har store problemer med å gå i lenger tid. Jeg tenkte meg å be vedkommende prøve styrketrening for knær og ben.

Men jeg er ingen treningsekspert, så jeg spør dere om råd.

Jeg er svært fortvilt over denne situasjonen som hun er i, og ønsker å hjelpe.

Har dere noe tips/råd om dette?

Det er svært lite legen vil hjelpe/veilede om - han sier bare at hun skla ta medisiner og gå tur...

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

areknuter er ufarlige og gar ikke vekk av a trene, men heller passe pa a ikke gjore mye stillestaende arbeid og holde seg innenfor normal BMI.

hvis hun har kronisk plager av kneet som har pagatt en god stund kan det vere bra a fa MRI, x-ray av kneet for a avklare om det er snakk om plager utenfor mekaniske skader.

ville bedt om aa bli henvist til fysioteraput for operasjon bor vere aller siste losning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...