Gå til innhold

Hva børde jeg oppgradere?

Anbefalte innlegg

Har ca 2500 KR og bruke på oppgradering på PCen min.

Specs:

i5 2500K

GTX 560 Ti

Asus Z68 Pro

Fractal Design Tesla 650W

Samsung 810 128 GB

2x 4 GB HyperX RAM

CM 690 II Advanced

Custom CPU loop med en 120x60 MM radiator og en 2x120x30 MM

Ellers:

21,5" Samsung Scytemaster 1080P Skjerm

Razer Naga Special edition

Biltema musematte

Billig, men ganske godt tastatur.

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som du trenger en oppgradering da dette er en kjempeflott maskin som burde klare de oppgavene du normalt sett vil gi den. Om du ikke har det fra før kan du sikkert vurdere et bra tastatur, mus og skjerm for å bedre opplevelsen av maskinen. Mange sitter på kule maskiner som denne og er for gjerrige påtilbehøret somofte er halve opplevelsen. Du kan sikkert vurdere en Harddisk så du har mer enn 128 GB tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Har en 1 Tb hardisk. Ellers er tastaturet ganske crappy. 670, 680 og 7950 er for fancy rich people. Dersom jeg skal oppgradere skjermkort kjøper jeg enda et 560 Ti. Gamer ikke så mye, så trenger egentlig ikke noe kraftigere. Vurderer og bytte ut kabinettet til et med vindu det er lettere og holde ryddig.

Lenke til kommentar

120hz lar deg spille med høyere fps uten å få tearing, noe som fører til bittelitt lavere input-lag. Det er muligens verdt det dersom du allerede er ekstremt god i et skytespill, og spiller for å tjene penger. Dersom PCen din uansett ikke klarer å levere mer enn 50-70 fps ved de innstillingene du ønsker å bruke, så vil du ikke få nytte av en 120hz skjerm. Det øker bare taket for maksimum fps som kan vises på skjermen. Uansett om PCen din kan rendre 300 bilder i sekunder så kan en 60hz skjerm kun vise 60 av de i sekundet.

IPS har bedre kontrast, farger og fargene forandrer seg ikke på langt nær like mye dersom du ser på skjermen fra sidene, i forhold til TN-skjermer. Jeg tror ikke du kan få IPS og 120hz i samme skjerm uten å betale sinnykt mye, så det blir vel enten-eller.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Hvor mye den ekstra bildekvaliteten til en IPS skjerm er verdt kan være litt individuelt, så jeg anbefaler at du tar en titt på de i levende live. Det er også noe variasjon i IPS-typer også, hvor noen er bedre enn andre. Prisene starter også ved ca 2500 for det lavere sjiktet, og kommer lett opp i 3000 for de som er middles bra (etter IPS-standarder).

Selv har jeg denne: http://www.prisjakt....ct.php?p=580584

Den er langt i fra den beste IPS skjermen på markedet, men jeg mener den er betydelig bedre enn alle TN-skjermer jeg har brukt til nå. Jeg fikk den til 2900 når den var på tilbud et sted mellom 6-12 måneder siden. Nå ser det ut som litt under 3000 er ikke-tilbudspris, så kanskje det er mulig at et nytt tilbud ett eller annet sted kan presse den enda litt ned i pris. Jeg er uansett meget fornøyd med den og har ikke angret et sekund.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

En annen ting som er verdt å nevne er at skjermer holder seg lengre enn de fleste andre PC-komponenter. En god skjerm til 3000 i dag vil fremdeles være god om 3-5 år, men et skjermkort til 3000 i dag vil være utklassert av et annet skjermkort til halve prisen om 2-3 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...