Gå til innhold

To helt like SSD disker, oppfører seg ulikt. Er alt som det skal?

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått kjøpt meg to SSD disker, som jeg har satt inn i "serveren" min her hjemme, som jeg bruker til å kjøre Virtuelle pcer på.

Jeg har satt dem i en USB 3 dual docking stasjon, koblet til USB 3.0 porten på pcen.

USB 3 driver er også lagt inn.

Diskene jeg har kjøpt er to OCZ 120 GB SSD 2,5" S-ATA III TRIM/GC

Agility 3 Max R/W 525MB/500MB sec disker.

Spørsmål 1

Hvor høy hastighet burde jeg få med USB 3.0? Får "bare" max 180 MB/S fra docking stasjonen. Har kjøpt skikkelig USB 3.0 kabel, så flaskehalsen må enten være USB 3.0 kontrolleren eller selve docking stasjonen.

Spørsmål 2:

Når jeg tester diskene, så gir den ene meg søketid på 12 ms, mens den andre søketid på 30 ms. Den ene har en nokså rett og fin linje under lesetesten, mens den andre hopper opp og ned. Se bilder lagt ved.

Er dette tegn på at det kan være noe galt med den ene disken, eller er det normalt?

ocz_disk1.jpg

ocz_disk2.jpg

Har jeg vært uheldig med mitt første kjøp, eller er ting som det skal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke å dumpe tråder, men er det ingen som har peiling på dette her på forumet?

Skulle gjerne hatt noen svar, før jeg eventuelt leverer disken tilbake om det er noe feil på den. Men jeg vet for lite om SSD disker til å si at det er noe feil. Den funker jo helt bra, bare verdiene er helt forskjellig fra den andre helt like disken.

Lenke til kommentar

Det kan jeg jo gjøre, for å utelukke problemer med docken.

Og jeg kan selvsagt prøve å koble de internt, men jeg har ikke fysisk plass til dem i pcen, så det må bli litt hobbymekk med å la dem ligge på utsiden under testen...men prøver å se på docken først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...