Rattata12 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Hei, ønsker å bruke mine 7D som overvåkingskameraer. Ser for meg å koble de til Mac'n og software bruker liveview for å ta opp og lagre på interndisken til mac'n. Noen som vet om programvare som kan gjøre dette? Dette skal gjøres på mitt rom for morro skyld, men vil at det er 7D som brukes.... Endret 19. juli 2012 av Rattata12 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Bruk Canon EOS Utility programmet som du fikk med i programvare pakken da du kjøpte kamera. http://www.hdvideobl...-to-a-computer/ http://youtu.be/jqU0Pc4vcPc Endret 19. juli 2012 av arthon Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 Jeg mÅ forsatt sitte der å trykke det på, grunnet limit på 12min, burde gått an å la det lagres til Mac'n og ikke på kamera.... Ingen som har rn anflse?? Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Men er det ikke bedre å bare kjøpe seg et rimelig webkamera? Tor Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Du kan klare 29.59min/4gb "det som kommer først", før man må starte opptak på nytt, dette kommer du ikke unna. Skal du absolutt bruke kameraet til kontinuerlig filming er det kun timelapse som fungerer. Endret 19. juli 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Sensoren din vil ikke vare lenge akkurat... Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Kan man ikke bare sette opp liveview mot en pc uten å ta opp på kamera? Er jo bare å ta opp pc-skjermen, så slipper du begrensningene i kamera. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Kan man ikke bare sette opp liveview mot en pc uten å ta opp på kamera? Er jo bare å ta opp pc-skjermen, så slipper du begrensningene i kamera. Er ikke så lett sålenge man må bruke sensoren i kameraet, sensoren har visse begrensinger, bla. begynner pikslene og tulle etter ca 30min. Endret 19. juli 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Epp Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Overvåkning? Soverom? Hehehe 2 Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Hehehehe, nei det er ikke noe slikt, mer for å se hvordan 7D fungerer mtp. det, jeg har vert redd for sensoren etc. Det er når jeg er vekke (skole og jobb), for å se om den klarer å filme så og så mye (10t +-).. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Batteriet ville ryke etter kort tid - dvs - det holder langt fra så lenge. Kameraet kan ikke ta opp så mye informasjon ett strekk - så skulle du bytte minnekort hvert 12. minutt. Evt skulle du kjørt liveview over USB og så tatt det opp på noen måte av et eksternt program, mens du sørget for at kameraet ikke gikk i dvalemodus. Konklusjon: bruk heller et webcam eller noe annet som er laget til formålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå