Gå til innhold

styre wimp på tlf fra headunit i bil

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er helt rett forum, men prøver nå her.

Har gått til innkjøp av en ny headunit til bilen, og lurer på noen muligheter i forhold til denne.

Har prøvd å streame mp3 fra mobil til bilspiller via blåtann. Funker fint. Kan bytte spor og slike grunnleggende ting fra headuniten.

Men så til det jeg lurer på:

Vurderer å skaffe meg ett wimp abbo. Den offlinefunksjonen virker jo rimelig grei for bruk i bil.

Og i den fobindelse lurer jeg på om wimp appen kan styres fra spilleren i bilen? Dvs bytte spor og sånt. Eller vil det kun være mulig å streame selve lyden og jeg må opp med mobilen for å bytte spor?

Mobilen er GalaxyS2 og i bilen står en Pioneer AVH 2400BT. Sistnevnte støtter A2PD og AVRCP 1.3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dette i min bil.

Fungerer helt utmerket med iPhone4; jeg får opp tittel på spor som spilles, album etc. Men på Glaxy Note så er det en annen historie. Her står den bare og tar i mot, slik at brukeropplevelsen ikke er all verden på Android vs. iOS. Du kan skifte spor, men null info, og pause / play virker ikke. Det er heller ikke noe minne som "husker" at man spilte musikk via WiMP neste gang man setter seg i bilen. Det har iPhonen.

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg har dette i min bil.

Fungerer helt utmerket med iPhone4; jeg får opp tittel på spor som spilles, album etc. Men på Glaxy Note så er det en annen historie. Her står den bare og tar i mot, slik at brukeropplevelsen ikke er all verden på Android vs. iOS. Du kan skifte spor, men null info, og pause / play virker ikke. Det er heller ikke noe minne som "husker" at man spilte musikk via WiMP neste gang man setter seg i bilen. Det har iPhonen.

-KJ

Var det jeg fryktet. Ser ut til at det meste av slike funskjoner er i-ekslusivt.

Men så lenge det går å skippe spor, kan jeg nok leve med det.

Går det å bytte spillelister, eller må man opp med tlf da?

Har du samme headunit? Om du har det, har du funnet ut hvordan man slår på 24timers klokke?

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Nei, man kan ikke bytte spilleliste på min løsning så vidt jeg kan se. Jeg tror ikke dette er implementert i WiMP.

Min løsning er originalt i bilen. Jeg tror det er laget av McIntosh, uten at jeg vet 100 %. Forsterkeren er i alle fall McIntosh.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...