Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til seriekobling av COMP12 Kicker

Anbefalte innlegg

Hey :)

Jeg lurer på om det går og seriekoble en Kicker COMP12 4 Ohm single voice coil til en motstand på 4Ohm?

For jeg har en Amp på 8 Ohm. Har hørt vis man kobler en 4 Ohm sub til 8 Ohm Amp vil Ampen bli grillet.

Har bare en Sub på 4 Ohm, så får ikke seriekoblet med noen andre subs på 4 Ohm, sånn at det blir 8 Ohm. Ampen er på 188W så kan jeg bare bruke en vanlig motstand på 4 Ohm? vis det er mulig.

Takk for svar! :)

Endret av Krissma512
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WTF??? Her er vi ute å sykler litt... Hvilken forsterker har du? Jeg har drevet med bilstereo i 20 år, og ikke vært borti en forsterker til bil som ikke takkler 4ohm last, så her må du ut med mere info ;)

Det er en innebygd forsterker til Logitech Z-5500, for den gamle suben i anlegget er ødelagt.

Så derfor har jeg tenkt og bytte det ut med COMP12 Kicker, men jeg målte den gamle suben og den var på 8Ohm, og COMP12 er på 4Ohm.

Så da lure jeg på om det ikke er så lurt og koble COMP12 til Z5500 amp?

Og om jeg kan seriekoble til en vanlig motstand på 4 Ohm til COMP 12 sånn at jeg får 8Ohm?

Endret av Krissma512
Lenke til kommentar

Da skal det nok gå bra å koble til den suben, den forsterkeren klarer nok en 4ohm last uten store problemer ;)

Okay, for er så redd for at ampen skal bli ødelagt :p

http://www.youtube.com/watch?v=F1wUJXgdW10&feature=related Han har akkurat gjort det jeg har tenkt til men han sier han må bruke en 8Ohm Sub.

Han har samme type som meg COMP12, men han har 8Ohm.

Men vis du har holdt på med bilstereo i 20 år så får jeg vel prøve og koble den til da :p

Endret av Krissma512
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke garantere at forsterkeren tåler 4ohm last, men det ville forundre meg mye om den ikke tåler det ;) Har du tilgang på en egnet motstand på 2-4ohm, så skader det jo ikke å koble den til, men du vil få mere effekt ved 4ohm.

Ja, men da kan jeg koble til en vanlig motstand på 4ohm da? Eller må jeg ha en motstand som tåler litt strøm? Sånn at ikke motstanden brenner opp.

Men om jeg ikke kobler en motstand vil jeg få mere effekt, men er kanskje tryggere og seriekoble med en motstand?

Takk for svar :)

Endret av Krissma512
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...