Nastro Azzurro Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Fungere fint hos meg =) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Fungere fint hos meg =) Last ned Luxmark og og prøv det, Nvidia-GPUen finnes ikke der. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Her er en laaaang post om samme. Ser ut som om folk har fikset problemet også. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Fungere fint hos meg =) Last ned Luxmark og og prøv det, Nvidia-GPUen finnes ikke der. Jeg vet at det fungerer i alle spillene jeg har testet, hardware acceleration i video, nettleser osv. Luxmark ser ut til å kun benytte seg av nvidia kortet hos meg. Endret 20. juli 2012 av Joona Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Går vell nesten an å kreve pengene tilbake? evnt levere den på 30 dagers angrerett og finne noe som funker bedre? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Fungere fint hos meg =) Last ned Luxmark og og prøv det, Nvidia-GPUen finnes ikke der. Jeg vet at det fungerer i alle spillene jeg har testet, hardware acceleration i video, nettleser osv. Luxmark ser ut til å kun benytte seg av nvidia kortet hos meg. Hos meg finner Luxmark kun Intel CPU + HD 4000, selv om jeg legger inn programmet i driverpanelet og velger "maximum performance." Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) FUCK YEA! Jeg lastet ned den MOD'da BIOS-en (turte ikke tidligere, men ble mer og mer likegyldig) og en mod'da Catalyst Controller, og så funket det som bare FAEN! Hele konseptet er så på tryne som at skjermkortet faktisk er inne i PC-en - slik som lovet, men det er ingenting i datamaskinen eller på det åpne markedet som har evnen til å bruke det. Det blir litt som å selge en bil uten bilnøklene. Så på en måte er det falsk reklame når jeg kjøpte denne dataen, men takk og lov for mod'dere! Så; [Problem solved] Takker til alle som bidro til denne tråden og tok seg tid til å være behjelpelig! Om noen noensinne skulle få dette problemet igjen, så har jeg laget en tutorial nedenfor. Endret 20. juli 2012 av GrammarNazi Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) HVORDAN FÅ SWITCHABLE GRAPHICS TIL Å FUNGERE EN MANUELL OG SIKKER VEILEDNING [1.1] Last ned en modifisert BIOS til din PC ved å følge denne linken: http://www.bios-mods.com/BIOS/ Deretter velger du kategorien "Insyde", og ser etter din PC blant de forskjellige filene (det vil stå i filnavnet, som f.eks A_A_7730 for en Acer 7730). Hvis du har en ACER Aspire 7750G modell, klikker du på "Insyde"-kategorien og finner og laster ned filen ved navnet A_A_7750_P5WE0117_UlkMenus_ByCamiloml.exe. Ikke la deg bekymre over at enkelte ting står på spansk - BIOS-en din vil bli på engelsk! [1.2] Installer BIOS-en du lastet ned, og klikk på (mest sannsynlig) F2 så snart PC-en restarter seg selv for å gå inn på din BIOS. [1.3] Deretter følger du disse veiledningene, og endrer innstillingene dine som følger: Advanced - Video Configuration - Pci Express Graphic - Always Enable PEG [Enabled] Advanced - Video Configuration - Pci Express Graphic - PowerXpress Setting [Muxed Fixed Scheme] Så lagrer du endringene du har foretatt deg, og PC-en vil restarte av seg selv. Du må nå logge inn på din administrator bruker! [1.4] Last ned den nyeste, modifiserte Catalyst Controller ved å følge denne linken: http://benchmark3d.c...alyst-12-6-whql Installer den (velg: Tilpass) hvor enn du vil, restart datamaskinen når installasjonen ber om det og ta deretter å logg inn på din bruker igjen. [1.5] Åpne CCC (Catalyst Controller), velg "Strøm", deretter "Byttbar grafikk" og velg "High-Performance CPU". Gratulerer! Du bruker nå ditt beste skjermkort! Endret 20. juli 2012 av GrammarNazi 1 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Bra at det løste seg. Endret emnetittelen litt sånn at det blir enklere for folk med samme problem 1 Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Bra at det løste seg. Endret emnetittelen litt sånn at det blir enklere for folk med samme problem Kan du heller ta å endre tittelen til "Manuell endring av skjermkort for Acer Aspire"? Du skjønner nemlig det at de fleste trådene med den tittelen, henviser bare til den standard veiledningen ved å gå inn på Catalyst Controller, men det vil ikke fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå