Gå til innhold

[Løst] Manuell endring av skjermkort for Acer Aspire 7750G. Se post #28

Anbefalte innlegg

Så, min PC har Intel HD Graphic Card (1 gb) som standard. Dette ser ut til å bli brukt når jeg spiller spill også...

Det andre, gode skjermkortet mitt, er AMD Radeon HD 7670M, 2gb VRAM.

Det er en laptop, og jeg har Intel Core I7.

Så, jeg har prøvd Catalyst Control Center bytte av skjermkort, men jeg kan ikke velge skjermkort - bare om diverse programmer skal ha "standard" eller "høy ytelse". Har dog valgt høy ytelse til dem.

For å ramse det opp; problemet mitt er som følger:

Dataen bruker Intel HD når jeg spiller et hvilket som helst spill, og ikke mitt AMD Radeon kort. Jeg vil kjøre Radeon!

Har googlet ræven av meg, prøvd å oppdatere drivere etc, men ingenting ser ut til å løse problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

veldig rart at det ikke kan velges i catalyst. Min i7 laptop med intel+nvidia har et eget valg i nvidias kontrollpanel. Finnes det noen innstilling i intels kontrollpanel? Eventuelt at det er et annet program som justerer dette? På min stasjonære pc benyttes noe som heter virtu.

Nope. Ingenting. Søkt ræven av meg. Catalyst er ihvertfall helt ubrukelig.

Merker jeg blir grusomt irritert av dette; har tross alt betalt for denne PC-en med dette grafikk-kortet, og så får jeg søren meg ikke brukt det!

Ber om hjelp!

EDIT: Oppdaterte BIOS til nyeste versjon (fra 1.7 til 2.0), men jeg kan fortsatt ikke velge noe skjermkort.

Endret av GrammarNazi
Lenke til kommentar

Har prøvd en annen Acer og der kunne man høyreklikke på programikonet og velge grafikken som skulle brukes når man startet programmet.

Men det er noe av det som er så merkelig. AMD Radeon-programvarer er ikke innpå, annet enn selve driveren og skjermkortet selv.

Det er ikke noe program jeg kan starte for å kontrollere innstillinger, som på f.eks Nvidia eller Catalyst Control Center.

Lenke til kommentar

veldig rart at det ikke kan velges i catalyst. Min i7 laptop med intel+nvidia har et eget valg i nvidias kontrollpanel. Finnes det noen innstilling i intels kontrollpanel? Eventuelt at det er et annet program som justerer dette? På min stasjonære pc benyttes noe som heter virtu.

Du kan ikke låse GPU til dedikert eller integrert med Nvidia-drivere nei.

Lenke til kommentar

Fikk det aldri til, tok heller ikke sjansen på den BIOSen, og som du har oppdaget så har ikke Acer gjort noe med dette på sine BIOS oppdateringer.

Men jeg har vel funnet ut at teknologien faktisk virker, og at det kraftigere grafikk kortet slår inn ved behov. Men på den andre side, så spiller jeg ingen skikkelige nye spill som krever voldsom grafikk heller da. CIV 5 er liksom det nyeste.

Og siden det finnes så lite informasjon om dette på nett, så er det vel bevis på at det ikke er så mange som verken prøver eller har funnet noen god løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Du kan ikke låse GPU til dedikert eller integrert med Nvidia-drivere nei.

Jo, det kan man:

post-53601-0-70666500-1342737913_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...