AnjoEntertainment Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Så, min PC har Intel HD Graphic Card (1 gb) som standard. Dette ser ut til å bli brukt når jeg spiller spill også... Det andre, gode skjermkortet mitt, er AMD Radeon HD 7670M, 2gb VRAM. Det er en laptop, og jeg har Intel Core I7. Så, jeg har prøvd Catalyst Control Center bytte av skjermkort, men jeg kan ikke velge skjermkort - bare om diverse programmer skal ha "standard" eller "høy ytelse". Har dog valgt høy ytelse til dem. For å ramse det opp; problemet mitt er som følger: Dataen bruker Intel HD når jeg spiller et hvilket som helst spill, og ikke mitt AMD Radeon kort. Jeg vil kjøre Radeon! Har googlet ræven av meg, prøvd å oppdatere drivere etc, men ingenting ser ut til å løse problemet. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Har ikke brukt en laptop med den type løsning før, men ser for meg at det burde være en enkel sak å disable intel grafikken. Hvilken pc er det snakk om forresten. Alltid greit å ha med når du spør om hjelp. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Har ikke brukt en laptop med den type løsning før, men ser for meg at det burde være en enkel sak å disable intel grafikken. Hvilken pc er det snakk om forresten. Alltid greit å ha med når du spør om hjelp. Acer Aspire 7750G. Endret 19. juli 2012 av GrammarNazi Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Fant tilfeldigvis denne når jeg googlet. Og hvis jeg ikke tar feil er myhken medlem her på forumet, så hør med han om han fikk det til Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Fant tilfeldigvis denne når jeg googlet. Og hvis jeg ikke tar feil er myhken medlem her på forumet, så hør med han om han fikk det til Har sett gjennom den tråden fra før! Haha! Jeg turde ikke å laste ned den mod'da BIOS-en, i tilfelle hele Laptopen går dunken. Og halvparten av det som er forklart der forstår jeg ikke. Lenke til kommentar
K-van Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Etter eit kjapt google søk, så fant eg desse to (som du sikkert har sett, lest og prøvd). Men i tilfelle du ikkje har det, så legger eg ved link. Begge gir det samme tipset, så kanskje det er noke i det? http://superuser.com...tead-of-onboard http://superuser.com...y-graphics-card Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Kan da legge til at jeg ikke kan velge grafikk-kortet mitt i BIOS (bare om jeg skal bruke integrated, eller switchable) og heller ikke i Catalyst Controller. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 veldig rart at det ikke kan velges i catalyst. Min i7 laptop med intel+nvidia har et eget valg i nvidias kontrollpanel. Finnes det noen innstilling i intels kontrollpanel? Eventuelt at det er et annet program som justerer dette? På min stasjonære pc benyttes noe som heter virtu. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) veldig rart at det ikke kan velges i catalyst. Min i7 laptop med intel+nvidia har et eget valg i nvidias kontrollpanel. Finnes det noen innstilling i intels kontrollpanel? Eventuelt at det er et annet program som justerer dette? På min stasjonære pc benyttes noe som heter virtu. Nope. Ingenting. Søkt ræven av meg. Catalyst er ihvertfall helt ubrukelig. Merker jeg blir grusomt irritert av dette; har tross alt betalt for denne PC-en med dette grafikk-kortet, og så får jeg søren meg ikke brukt det! Ber om hjelp! EDIT: Oppdaterte BIOS til nyeste versjon (fra 1.7 til 2.0), men jeg kan fortsatt ikke velge noe skjermkort. Endret 19. juli 2012 av GrammarNazi Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Noen innspill? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Har du hørt med myhken? Lenke til kommentar
agito Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Dumt spørsmål, men har du høyreklikket på skrivebordet? Var i alle fall slik med min laptop, at jeg måtte høyreklikke på skrivebordet for så å velge hvilket kort jeg skulle bruke. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Dumt spørsmål, men har du høyreklikket på skrivebordet? Var i alle fall slik med min laptop, at jeg måtte høyreklikke på skrivebordet for så å velge hvilket kort jeg skulle bruke. Åjadda. Jeg har gravd meg inn i selve navelen til denne datamaskinen, gjennom de mørkeste korridorer, og hjem igjen. Ingenting! Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Har du hørt med myhken? Sendte han en PM nå. Veiledet han til denne tråden, og ba om hans hjelp. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Har prøvd en annen Acer og der kunne man høyreklikke på programikonet og velge grafikken som skulle brukes når man startet programmet. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Har prøvd en annen Acer og der kunne man høyreklikke på programikonet og velge grafikken som skulle brukes når man startet programmet. Men det er noe av det som er så merkelig. AMD Radeon-programvarer er ikke innpå, annet enn selve driveren og skjermkortet selv. Det er ikke noe program jeg kan starte for å kontrollere innstillinger, som på f.eks Nvidia eller Catalyst Control Center. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 veldig rart at det ikke kan velges i catalyst. Min i7 laptop med intel+nvidia har et eget valg i nvidias kontrollpanel. Finnes det noen innstilling i intels kontrollpanel? Eventuelt at det er et annet program som justerer dette? På min stasjonære pc benyttes noe som heter virtu. Du kan ikke låse GPU til dedikert eller integrert med Nvidia-drivere nei. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 Fikk det aldri til, tok heller ikke sjansen på den BIOSen, og som du har oppdaget så har ikke Acer gjort noe med dette på sine BIOS oppdateringer. Men jeg har vel funnet ut at teknologien faktisk virker, og at det kraftigere grafikk kortet slår inn ved behov. Men på den andre side, så spiller jeg ingen skikkelige nye spill som krever voldsom grafikk heller da. CIV 5 er liksom det nyeste. Og siden det finnes så lite informasjon om dette på nett, så er det vel bevis på at det ikke er så mange som verken prøver eller har funnet noen god løsning på problemet. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 19. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2012 veldig rart at det ikke kan velges i catalyst. Min i7 laptop med intel+nvidia har et eget valg i nvidias kontrollpanel. Finnes det noen innstilling i intels kontrollpanel? Eventuelt at det er et annet program som justerer dette? På min stasjonære pc benyttes noe som heter virtu. Du kan ikke låse GPU til dedikert eller integrert med Nvidia-drivere nei. Jo, det kan man: Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2012 Du kan ikke låse GPU til dedikert eller integrert med Nvidia-drivere nei. Jo, det kan man: Jeg har en M14x med 650M, det "trikset" der fungerer dessverre ikke om jeg vil låse et program til å bruke Intel-GPU eller Nvidia-GPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå