Gå til innhold

Blir det krig i midtøsten ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det, i hvert fall ikke en storkrig ala det du skisserer.

 

Syria, Egypt, Libya og flere andre av araberlandene har nok med sine egne interne affærer for tiden og har ikke ressurser (og antakelig heller ikke vilje) til noen ny konflikt med Israel. Mange av araberlandene har også sterke økonomiske bånd til USA (Kuwait, Saudi-Arabia, m.fl.). Palestina har heller ingen militære styrker å snakke om.

 

Etter krigene i Afghanistan og Irak, samt finanskrisen, stiller jeg meg også tvilende til om USA og Vesten er interesserte i å bruke en masse ressurser på en konvensjonell krig mot Iran.

 

Det jeg tror kan skje er at Israel gjør alvor av sine trussler om å bombe mål i Iran, fortrinnsvis kjernefysiske installasjoner. Iran vil da mest sannsynlig svare med å blokkere Hormuz-stredet, og da vil vel USA svare med å øke sitt militære nærvær der og holde det åpent med makt om nødvendig. Jeg tror dog ingen av partene er interessert i en fullskala krig, så det vil nok begrense seg til isolerte trefninger.

 

Tror jeg ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er krig i midtøsten.

Det er krig i Syria akkurat nå. Og etter en falsk flagg aksjon under ol i London som Iran antakelig vil bli beskyldt for, så vil også Iran bli angrepet.

 

Krigene i Syria er også en forberedelse til krig mot Iran, og når Syria er nøytralisert så er det også klart for å angripe Iran, og med angrep på Iran så vil tredje verdenskrig ikke kunne stoppes.

Lenke til kommentar

Og så har vel Israel mildt sagt gjennomført surprise-butt-sex med de andre landene i regionen der hver gang det ble krig. Da tenker jeg for eksempel på seksdagerskrigen og Yom-Kippur-krigen.

Så de andre landene vil kanskje tenke seg litt om før de prøver seg.

Endret av Ljóseind
Lenke til kommentar

Krigene i Syria er også en forberedelse til krig mot Iran, og når Syria er nøytralisert så er det også klart for å angripe Iran, og med angrep på Iran så vil tredje verdenskrig ikke kunne stoppes.

 

I Syria er det borgerkrig og således ikke noen forberedelse til et "angrep på Iran". Det er folket som gjør opprør mot presidenten og hans lakeier.

Resten av verden ser på, i motsetning til hva de gjorde i Libya da det var samme situasjon der. Har vel noe med at det ikke er så mye olje i Syria... :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syria er det borgerkrig og således ikke noen forberedelse til et "angrep på Iran". Det er folket som gjør opprør mot presidenten og hans lakeier.

Resten av verden ser på, i motsetning til hva de gjorde i Libya da det var samme situasjon der. Har vel noe med at det ikke er så mye olje i Syria... :(

 

Det er ikke folket som gjør opprør i Syria, det er nok noen av folket som har vært med startet opprøret, men det er ikke folket som nå driver krig i Syria,

De som nå driver krig i Syria er al-quaida, som er opprettet, støttet og sponset av CIA. Det har også lenge vært amerikanske og britiske spesialsoldater i Syria.

 

Krigen i Syria er en del av en plan for å destabilisere og nøytralisere flere land i en ring rundt Iran, dette er land som er alliert med Iran og kunne tenkes å hjelpe Iran i en krig.

Dette begynte egentlig med krigen i afghanistan og fortsatte bla med krigene i Irak og Libya.

Lenke til kommentar

Det er folket som har gjort opprør, inspirert av "den arabiske våren".

Ikke umulig at CIA hjelper opprørerne, det er sant.

Tror ikke på påstandene om en "plan".

 

Selv om du ikke tror de er en plan, så er det nok det likevel. For det er ikke folket i Sria som gjør opprør.

 

http://www.thenewamerican.com/world-news/asia/item/12084-us-backed-syrian-opposition-linked-to-bilderberg-cfr-goldman-sachs-george-soros

 

Det hele er ment som forberedelse for krigen mot Iran, og tredje verdenskrig. Poenget er imidlertid at dette er noe alle parter er med på, både kina og Russland og selvføgelig også Iran.

 

Tredje verdenskrig er planlagt for lenge siden, akkurat som første og andre verdenskrig var det.

 

Det diplomatiske spillet vi ser i FN osv. er bare spill for galleriet for å holde skjult for folket at tredje verdenskrig faktisk er planlagt.

Det er forøvrig også russiske soldater i Syria.

Lenke til kommentar

Russiske soldater har der jo vært lenge siden Russland har en marinebase i Syria.

Og folket står opp mot diktatoren som de gjorde i Egypt og LIbya.

 

Er det Napoleon som har bestilt 3.verdenskrig da siden den allerede er planlagt.

Kanskje Nostredameus har ført den opp på sakslisten sin.

Nei det er jo Jens som vil ha herredømme ,der har vi det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg regnet med at de vil angripe Iran etter en større falsk flagg aksjon under London ol som de vil beskylde Iran for, men jeg regnet ikke med at de skulle begynne å skylde på Iran allerede nå, nesten en uke før OL.

 

http://www.aftenpost...er-6948852.html

Storbritannia bruker nærmere 5 milliarder på sikkerhetsopplegget rundt OL i London. Hvis de planlegger en falsk flagg aksjon, ville det ikke gi litt mer mening å holde seg til et sikkerhetsopplegg innenfor mer normale rammer?

Lenke til kommentar

Resten av verden ser på, i motsetning til hva de gjorde i Libya da det var samme situasjon der. Har vel noe med at det ikke er så mye olje i Syria... :(

 

Nei.

Resten av verden ser på fordi Russland (som har marinebase i Syria, og som selger masse våpen til Syria) og Kina (som også har mange økonomiske interesser i å beholde regimet) blokkerer for det i FN.

Endret av covah
Lenke til kommentar

Storbritannia bruker nærmere 5 milliarder på sikkerhetsopplegget rundt OL i London.

 

Har du tenkt den tanken at dette kan være en dekkoperasjon, for å dekke over denne bombingen av ol som de planlegger ?

 

Hvis de planlegger en falsk flagg aksjon, ville det ikke gi litt mer mening å holde seg til et sikkerhetsopplegg innenfor mer normale rammer?

 

Når man planlegger en stor falsk flagg aksjon, så er det ganske naturlig å overdrive sikkerhetstiltakene for å skjule hva man planlegger for å liksom vise vise folket at man ikke planlegger noe slikt, men tar sikkerheten alvorlig.

I neste omgang, når det likevel skjer en bombing i løpet av ol, med mange døde på tross av alle "sikkerhetstiltakene" så er det enkelt for myndighetene å manipulere folket til å gå gi opp enda mer av sine rettigheter og frihet for at myndighetene skal kunne sette i verk enda strengere "sikkerhetstiltak"

 

Dette har også litt med sykologi å gjøre, for hvis du planlegger å gjøre noe galt, så vil du prøve å dekke over det så godt du kan for nettopp å vise folk at du ikke planlegger noe slikt.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...