Gå til innhold

Filmforeslag for filmtitting med bestefar

mfb

Anbefalte innlegg

Hei. Bestefaren min er 84 år gammel og for et par dager siden så jeg "saving private ryan" med han som han virkelig satt pris på og syntes var interessant.

Han er veldig glad i å mimre tilbake til dagene under krigen og lurer på om det er noen som har noen forslag til filmer, ikke nødvendigvis 2verdenskrigsfilmer men kanskje noen klassikere og som er godt kjent blant eldre i dag. Tenker kanskje noen filmer fra 40-50 tallet eller noe.

Alle forslag tas vel imot :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Max Manus? (relativt ganske ny) :wee: ellers er jo gamle norske filmer klassikere...som Fjols til Fjells med Leif Juster, Ni liv og Schindlers Liste har jeg hørt er bra..ellers filmer med Rolv Wesenlund/Harald Heide Steen/Arve Opsahl osv: Mannen som ikke kunne le, Olsenbanden, Bør Børson... :)

Lenke til kommentar

Hei. Bestefaren min er 84 år gammel og for et par dager siden så jeg "saving private ryan" med han som han virkelig satt pris på og syntes var interessant.

Han er veldig glad i å mimre tilbake til dagene under krigen og lurer på om det er noen som har noen forslag til filmer, ikke nødvendigvis 2verdenskrigsfilmer men kanskje noen klassikere og som er godt kjent blant eldre i dag. Tenker kanskje noen filmer fra 40-50 tallet eller noe.

Alle forslag tas vel imot :)

12 Angry Men (1957) - MUST

La vita è bella (1997)

Citizen Kane (1941)

Paths of Glory (1957)

De Dødes Tjern (1958)

Kon-Tiki (1950)

Rear Window (1954)

From Here to Eternity (1953)

Double Indemnity (1944)

Casablanca (1942)

Written on the WInd (1956)

Døden er et Kjærtegn (1950)

Ladri di biciclette (1948)

It's a Wonderful Life (1946)

Being there (1979)

The Bridge on the River Kwai (1957)

The Maltese Falcon (1941)

The Treasure of Sierra Madre (1948)

Les neiges du Kilimandjaro (2011)

Le Havre (2011)

Sett frem kaffe og kake, enjoy :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...