CorporalClegg Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hei! Vurderer å gjøre en liten oppdatering av stasjonærmaskinen min. Pr idag har jeg denne maskinvaren: Prosessor: Intel Q6600, quad core 2,4 GHz Hovedkort: Asus P5NSLI GPU: Radeon HD4830 PSU: Husker ikke, billigdritt. HDD: Intel 40gb SSD RAM: 4gb Crucial "ett eller annet". Kabinett: Antec P180 3 noctua-vifter. Maskinen er egentlig kraftig nok pr idag til mitt bruk, så oppgraderingen er i all hovedsak for å redusere støy. Likevel bør de nye komponentene være merkbart kraftigere! Jeg har laget en liste ut ifra de mest populære produktene på prisjakt.no: https://prisguiden.no/liste/110420/ Det jeg lurer på er om å gå for AMD er greit i den prisklassen? Vil det være en stillegående maskin? Er CPU/GPU merkbart bedre enn det jeg har idag? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 A8-3870K er noe slikt som 20% raskere enn en Q6600 HD 6570 er mindre enn halvparten så kraftig som HD 4830 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå