Bruker-97420 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Til våren - mars/april - skal jeg til NY på besøk til familien, men jeg har lyst til å ta en tur til vestkysten i samme slengen. Desverre har jeg ingen som kan bli med på den reisen. Er det noen her som har lyst til å møte meg på vestkysten? Jeg har tenkt Los Angeles og San Francisco. Og mulig en tur til Cuba i samme slengen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Husk at USA forbyr sine borgere å reise til Cuba så det blir unødig kronglete og kostbart med flygninger fx via Panama. I tillegg kan du antagelig få litt ekstra oppmerksomhet i immigration når du kommer tilbake. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det kan hjelpe litt på med informasjon om hva slags reisebudjsett du anser som realistisk. Ikke alle kan bo på dyre hotell osv. @robertaas: Tror ikke det er et problem å reise til Cuba. Man kan f.eks. reise til Mexico for så å reise til Cuba. Men hvis man kommer tilbake til USA så kan man få noen spørsmål på flyplassen ja. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Har de ikke begynt å lette på restriksjonene overfor Cuba ennå? Jeg poster egentlig bare for å få tråden i favoritter siden jeg likte ideen om å lete etter reisevenner på denne måten. Men jeg er enig med FrihetensRegn at det nok kan være lurt å informere litt mer om det økonomiske aspektet. Lenke til kommentar
Bruker-97420 Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Husk at USA forbyr sine borgere å reise til Cuba så det blir unødig kronglete og kostbart med flygninger fx via Panama. I tillegg kan du antagelig få litt ekstra oppmerksomhet i immigration når du kommer tilbake. Ja, det er ingen mulighet å komme seg direkte fra USA til Cuba, men andre veien har jeg skjønt det er muligheter. Så mulig Cuba må bli første destinasjonen. Deretter San Francisco, Los Angeles og så til NY. Men reiseruta finner vi ut av. Lenke til kommentar
Bruker-97420 Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Det kan hjelpe litt på med informasjon om hva slags reisebudjsett du anser som realistisk. Ikke alle kan bo på dyre hotell osv. Jeg har funnet et par ok hoteller i SF som har ca 600 kr i døgnet. Det finnes også billigere, men jeg liker ikke helt nabolaget det er i... I Cuba har jeg muligheten til å låne/leie en leilighet. LA har jeg ikke sjekket godt nok ennå, men jeg er en j*vel på å finne gode, billige overnattingsteder. Så se ikke bort ifra at jeg finner en god deal der også. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Har du fått noen respons? Lenke til kommentar
Bruker-97420 Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 Har du fått noen respons? Nei, ikke noe særlig... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 er man først på vestkysten er det ikke lange veien til Mexico og videre til Cuba derfra. Det er mange amerikanere som reiser om Mexico. De stempler ikke i passet ditt når du reiser inn eller ut fra Cuba så du bør ikke få noen problemer med å reise tilbake til USA. Lenke til kommentar
Bruker-97420 Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Nå har jeg funnet en spesiell dato jeg skal være i NY og det er 13. april. Så rett før, eller rett etter, er jeg klar for litt rundtur på vestkysten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå