Gå til innhold

Ekte mat utifra mitt synspunkt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen, naturen har ikke noen "gang". Naturen er ikke en enhet, eller en "guide" eller noe som helst. "naturen" er en merkelapp vi har festet på levende, døde og ikke-organiske materialer som er på kloden vår.

Nå får du gi deg altså. Jeg er FULLSTENDIG klar over at naturen ikke har en plan om det er det du insinuerer, det må da gå an å si "naturens gang" uten at du skal pirke og prøve å fremstille meg som at jeg tror naturen har en tenkende hjerne eller noe annet fjas.

:grumpy:

Edit: fjerna banneord..

Endret av RawNorway
Lenke til kommentar

Jeg mener ganske bestemt at jeg er en del av naturen som alt annet her på jorda. Det her helt naturlig å spise kjøtt og det er digg. Selvfølgelig burde man ikke overdrive noe som helst, men burde ha et sunt og variert kosthold.

Personlig ser jeg ikke vitsen med å benekte min natur, jeg er et rovdyr og jeg vil spise andre dyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten, jeg ELSKER kjøtt om jeg ikke har nevnt det før. Jo blodigere biffen er jo bedre. Men er mange år siden jeg har smakt det nå, hadde sikkert smakt helt for jævlig siden jeg har hørt at smaksløkene forandrer seg.

Men dere, hvor mye grønnsaker og frukt og bær spiser dere i løpet av en dag?

Lenke til kommentar

Jeg spiser minst en smoothie hver kveld, og grønnsaker alt etter hva jeg har til middag. Som regel er frokost PB&J, men jeg vil ikke akkurat karakterisere jordbærsyltetøy som "sunt".

Det er heller ikke sunt med sjokoladepålegg, hapå, ost, andre typer syltetøy, smør, fett, for fint brød og for gamle grønnsaker.

Tørr mat er trygg mat har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Jeg prøver, men hvis jeg skulle fulgt alles anbefalinger så hadde jeg ikke spist noe annet enn frukt og grønnsaker. Jeg er liten og får ikke plass til så veldig mye, så fem forskjellige grønnsaker ++++ frukt hadde gjort så jeg ikke hadde vært i stand til å spise eventuell kjøtt og karbohydrater i form av brød, poteter, pasta eller ris, noe legen min anbefaler.

Som i dag har jeg klart å få i meg stekt kyllinglever (som er utrolig bra for meg siden jeg har lavt jernnivå og har regelmessig mensen) en haug med dampede grønnsaker (som var hentet i frysedisken, enklere å få noe av alt og er like bra som ferske ernæringsmessig) noen små poteter og litt rømme og salt, etterfulgt av en god del pepper.

Jeg kommer ikke til å kunne spise noe mer i dag, ei heller klarte jeg å spise noe annet tidligere på dagen, så sånn sett så er jeg strålende fornøyd med mitt valg av mat (sa nei til junkfood fra narvesen tidligere på dagen), og det er tydeligvis legen min også.

Lenke til kommentar

Jeg spiser minst en smoothie hver kveld, og grønnsaker alt etter hva jeg har til middag. Som regel er frokost PB&J, men jeg vil ikke akkurat karakterisere jordbærsyltetøy som "sunt".

Nei syltetøy er alt annet enn sunt ja.

Minst en smoothie hver kveld. Mener du at du da ofte drikker flere smoothier i løpet av dagen? Hva har du oopi en typisk smoothie for deg?

Lenke til kommentar

Jeg spiser bevisst alt for lite grønnsaker og slikt daglig. Rett og slett fordi jeg er et dovendyr når det kommer til matlaging. Jeg spiser usunt, og det er et valg jeg gjør. Siden det er bare meg selv jeg lager mat til, er det ikke så fristende å kokkelere på kjøkkenet heller.

Men det hender seg at jeg tar en 500g pakke wok-grønnsaker og varmer det opp til middag en gang i blant. Noe spiser jeg iallefall.

Teorien har jeg iallefall kontroll på... :-)

Forresten, jeg ELSKER kjøtt om jeg ikke har nevnt det før. Jo blodigere biffen er jo bedre. Men er mange år siden jeg har smakt det nå, hadde sikkert smakt helt for jævlig siden jeg har hørt at smaksløkene forandrer seg.

Hvorfor ikke prøve? Det tar ikke livet av deg å "skeie ut" én gang i løpet av mange, mange måneder.

Lenke til kommentar

Ja, det er ille å bruke penger på sunn mat når manheller kan få dobbelt så mye usunn mat for samme pris? Kjøp heller fryste bær.

Det virker ikke som om dere fyller det anbefalte minste dagsbehovet engang?

Hvordan kan det kalles et "dagsbehov" når det er temmelig tydelig at en god del mennesker lever ganske greit uten?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei syltetøy er alt annet enn sunt ja.

Minst en smoothie hver kveld. Mener du at du da ofte drikker flere smoothier i løpet av dagen? Hva har du oopi en typisk smoothie for deg?

Nei, som regel en smoothie. Som oftest med frossen frukt, appelsinjuice og eplejuice. Blended selvsagt.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke prøve? Det tar ikke livet av deg å "skeie ut" én gang i løpet av mange, mange måneder.

Jeg spiste en osteskive der det hadde ligget kjøttpålegg oppå som jeg tok vekk, Smaken eksploderte i munnen på meg og det smakte helt jævlig. Før kunne jeg gaflet i meg, men det skjer ikke en gang til.

Nei, som regel en smoothie. Som oftest med frossen frukt, appelsinjuice og eplejuice. Blended selvsagt.

Juice fra konsentrat?

Endret av RawNorway
Lenke til kommentar

Dette kommer nok til å høres helt sinnsykt ut for dere men f.eks disse to her spiser oppp til 30 bananer hver dag.. Altså 30 bananer hver.

Pluss annen rå mat. Han ved siden av henne sykler og trener sammen med Lance Armstrong. Han har også vunnet mange sykkel løp der han har kjørt mot folk på vanlig mat da, men det er godt trent folk også.

Folk tror man har gått helt bananas når de hører hvor mye man spiser i løpet av dagen av frukt og rå mat, men det gir gode resultater. Like gode som de på vanlig mat.

HarleyWithFreelee.jpg

Endret av RawNorway
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...