Gå til innhold

Ekte mat utifra mitt synspunkt.

Anbefalte innlegg

Ja dere nekter jo å godta at det som naturen selv produserer, er naturlig. For meg er det rart at dere ikke vil godta det.

Et tre er naturlig, men hvis du kombinerer et tre med ild så vil det ikke bli naturlig. Det kullet som blir igjen er ikke naturlig. Hvorfor? Jo fordi det er ikke slik det opprinnelig ble presentert fra naturens side.

Endret av Boil-in-bag-ris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trær kan ta fyr av for eksempel lynnedslag. Er ikke kullet som da blir igjen naturlig? Om ikke, hva er det da, unaturlig?

Den slags logikk fører til at alt som ikke er en suppe av hydrogenatomer (eller kvarker, eller hvor dypt man enn ønsker å gå) er unaturlig. Helium er jo en kombinasjon av to hydrogenatomer, hvordan kan det være naturlig?!

Jeg mener ordet "naturlig" er idiotisk å bruke. Det er et meningsløst ord som ikke har noe som helst for seg. Ikke er folk enige i hva som er naturlig og hva som ikke er naturlig heller...

Jeg er enig, naturligvis ;).

Endret av Pseudopod
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Et tre er naturlig, men hvis du kombinerer et tre med ild så vil det ikke bli naturlig. Det kullet som blir igjen er ikke naturlig. Hvorfor? Jo fordi det er ikke slik det opprinnelig ble presentert fra naturens side.

Coal (from the Old English term col, which has meant "mineral of fossilized carbon" since the 13th century) [1] is a combustible black or brownish-black sedimentary rock usually occurring in rock strata in layers or veins called coal beds or coal seams. The harder forms, such as anthracite coal, can be regarded as metamorphic rock because of later exposure to elevated temperature and pressure. Coal is composed primarily of carbon along with variable quantities of other elements, chiefly hydrogen, sulfur, oxygen, and nitrogen.[2]

Hva i alle dager er det du snakker om? Kull er ikke naturlig? Hva i alle dager er det vi graver opp av bakken da? Du kan jo like godt si at Olje ikke er naturlig da, eller diverse krystaller som vi har under jordoverflaten.

Kull er biologisk materiale som har blitt utsatt for tungt press og varme. Hadde den blitt utsatt for det enda lengre, ville man til slutt fått diamanter.

Kull er 100% naturlig. Ild er 100% naturlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og at ild kombineres med andre ting på jordoverflaten er også naturlig. Å påstå at kull ikke er naturlig blir bare til de grader bak mål. Seriøst, boilinbag, tror du kullet på jorden ble lagd av mennesker tusenvis av år siden? Om det ikke ble lagd av mennesker eller noen andre intelligente skapninger, hvordan i helsike kan du kalle det unaturlig? Er diamanter unaturlig? Er smaragder unaturlige? Ingen av disse så slik ut i sin "opprinnelige tilstand".

Jeg hater å bruke "troll"-kortet, men jeg må ærlig og oppriktig spørre: Er du seriøs nå, rawboilinbagnorway, eller troller du?

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

men dere skjønner ikke hva tankegangen er her. Det var det brente treet jeg snakket om som da ble til brente trebiter. Som et eksempel, skjønner dere ikke det da??

Det blir som at stekt kjøtt ikke er naturlig fordi kua ikke er ferdig stekt, forstår dere ikke?

Ja, ting skjer via lyn og skogsbrann som oppstår av seg selv, men det er jo bare tilfeldigheter! Det betyr ikke at det som blir brent av lynet er naturlig etter det har blitt brent.

Som et brent dyr.

Lenke til kommentar

men dere skjønner ikke hva tankegangen er her. Det var det brente treet jeg snakket om! Som et eksempel, skjønner dere ikke det da??

Ting tar fyr og brenner i naturen også. Det er helt naturlig. Faktisk så er litt av årsaken til vi har så mye liv, grunnet i store skogbranner som ga plass til nytt liv i etterkant.

• Liker 2
Lenke til kommentar

men dere skjønner ikke hva tankegangen er her. Det var det brente treet jeg snakket om som da ble til brente trebiter. Som et eksempel, skjønner dere ikke det da??

Det blir som at stekt kjøtt ikke er naturlig fordi kua ikke er ferdig stekt, forstår dere ikke?

Ja, ting skjer via lyn og skogsbrann som oppstår av seg selv, men det er jo bare tilfeldigheter! Det betyr ikke at det som blir brent av lynet er naturlig etter det har blitt brent.

Som et brent dyr.

Jeg driter i hva du mener stekt kjøtt er.

Ditt utsagn var at du ikke mener et oppbrent tre er naturlig. Stemmer det at du mener et brent tre er unaturlig? Ja eller nei?

Dersom du mener det er unaturlig, se tidligere innlegg.

Dersom du mener det er naturlig, men brukte det som et eksempel på noe annet, så betyr det at eksempelet er ekstremt dårlig, og du burde være flau over å ha brukt det.

Dersom du har tenkt å bruke eksempler og analogier så bør du sette deg bedre inn i hva slags eksempler og analogier som faktisk er logisk forsvarlige. Om du ikke gjør det, så kan du ikke forvente at personer med normal logisk tankegang forstår hva inn i granskauen det er du mener.

Ting tar fyr og brenner i naturen også. Det er helt naturlig. Faktisk så er litt av årsaken til vi har så mye liv, grunnet i store skogbranner som ga plass til nytt liv i etterkant.

I tillegg så er det en stor sannsynlighet for at sterk varme er en av de tingene som bidro til at de første organiske molekylene ble formet. Vi hadde ikke eksistert om det ikke var for varmebehandling!

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et oppbrent tre er ikke naturlig i den grad fordi det ikke vokste opp av naturen ferdig brent.

men pseudo, dette er mitt siste innlegg til deg. Du er ikke en jeg gidder lese innleggene til lenger, du havner herved på min ignore liste.

Farvel til deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Slimda: ild er naturlig. Tre er naturlig. Fisk er naturlig, fugl er naturlig, vann er naturlig.

Men kombinerer man vann med ild og fisk, så får man kokt fisk. Kokt fisk er ikke naturlig, enig eller uenig?

Dvs. Når man går ut i fra at det som er naturlig er det naturen bringer frem selv uten menneskets involvering.

Lenke til kommentar

Uten å lese gjennom hele tråden, kommer jeg med et lite innspill.

Hjernen våres består av fett. Og grunnen til at vår hjerne vokste er fordi vi begynte å introdusere animalsk føde et eller annen sted i evolusjonslinjen. Mens våre slektsarter (aper, sjimpanser, gorillla ol) fortsatte å spise frukt og grønt. Evolverte vi til å bli smartere ved å spise masse kjøtt fra fisk og dyr. Hvor makronæringstoffene består av fett og proteiner.

Kilde: http://www.fi.edu/learn/brain/fats.html

Og gå på en vegansk (vegetarisk kosthold er noe helt annet) diett bare pga etikk er idioti. Medfølelse for andre dyrearter er ikke naturlig. For at det skal være liv, så må noe dø. Ikke bland dødsangst eller følelser i diskusjonen når den handler om optimal kosthold.

Google vitamin B12, og dere vil finne ut at denne vitaminen er livsviktig for kroppen (bra for nervesystem og produksjon av blodceller) og kan bare skaffes via kosthold (les: animalsk )

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å lese gjennom hele tråden, kommer jeg med et lite innspill.

Hjernen våres består av fett. Og grunnen til at vår hjerne vokste er fordi vi begynte å introdusere animalsk føde et eller annen sted i evolusjonslinjen. Mens våre slektsarter (aper, sjimpanser, gorillla ol) fortsatte å spise frukt og grønt. Evolverte vi til å bli smartere ved å spise masse kjøtt fra fisk og dyr. Hvor makronæringstoffene består av fett og proteiner.

Kilde: http://www.fi.edu/learn/brain/fats.html

Og gå på en vegansk (vegetarisk kosthold er noe helt annet) diett bare pga etikk er idioti. Medfølelse for andre dyrearter er ikke naturlig. For at det skal være liv, så må noe dø. Ikke bland dødsangst eller følelser i diskusjonen når den handler om optimal kosthold.

Google vitamin B12, og dere vil finne ut at denne vitaminen er livsviktig for kroppen (bra for nervesystem og produksjon av blodceller) og kan bare skaffes via kosthold (les: animalsk )

Veganere får vel ikke i seg omega 3 heller?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

DEt mange glemmer er at omega-3 er flere ulike fettsyrer, blant annet alfalinolensyre (ALA), icosapentaensyre (EPA) og docosahexaensyre (DHA). EPA og DHA er såkalte marine fettsyrer, og det er primært disse som det er dokumentert betydelige helsegevinster ved. F.eks kiwi innheholder ikke EPA og DHA i det hele tatt, men kroppen kan til en viss grad syntentisere EPA og DHA fra ALA (som kiwi inneholder), som er den enkleste omega3-fettsyren.

På tross av dette er ikke helseeffektene av f.eks ALA og andre vegetabilske omega-3 like godt dokumentert som fra de marine fettsyrene. Personlig vil jeg derfor påstå at fet fisk, gjerne rå/gravet bør inngå i et hvert kosthold.

Endret av Bolson
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...