Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Er smak helt irrelevant når man snakker om råveganisme? ? hva mener du? Omega 3 får jeg gjennom spirulina, linfrø, linfrø olje, kiwi etc. Endret 25. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
karantene Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Stikk innom Mathallen når det åpner i Oslo i oktober, så skjønner du nok hva vedkommende mener 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Enhver ting vi gjør som ikke de andre apene eller dyra gjør anser jeg som unaturlig. Intelligent tankegang, språk, er det unaturlig? Da er jo vi mennesker unaturlige til å begynne med? 3 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg får mange gode smaker i rå maten jeg, skjønner ikke helt hva som blir ment her men. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Likevel sitter du på en PC, og skriver dette på internett. Du har mest sannsynlig klær på deg, og sitter i en bygning. Dermed er det rimelig for meg å tro at dette "unaturlig vs naturlig" gjelder kun mat for deg. Er ikke dette litt dobbeltmoralsk? 3 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Er smak helt irrelevant når man snakker om råveganisme? ? hva mener du? Det er VELDIG mye av krydder, essenser og sauser som er varmebehandlet. For meg er det aller viktigeste med mat smaken. Selv om jeg skal spise sunt må det også smake noe. I Asia er det veldig mange retter hvor man bruker rå grønnsaker, men det brukes f.eks soyasaus. Soyasaus får jo ikke dere brukt. Er veldig interessert i hva dere bruker for å sette smak på maten. Endret 25. juli 2012 av ahpadt 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Intelligent tankegang, språk, er det unaturlig? Da er jo vi mennesker unaturlige til å begynne med? Som jeg har sagt så er vi resultater av varmebehandlet mat, så ja man kan si at vi er unaturlige når det kommer til hjernen f.eks. Det er derfor jeg mener at man må se på de andre apene og dyrene der ute hva de spiser for å se hva som er naturlig. Men for å forstå hva jeg mener uten å le seg ihjel så må man faktisk forstå hva jeg mener. Likevel sitter du på en PC, og skriver dette på internett. Du har mest sannsynlig klær på deg, og sitter i en bygning. Dermed er det rimelig for meg å tro at dette "unaturlig vs naturlig" gjelder kun mat for deg. Er ikke dette litt dobbeltmoralsk? Du er vel nr. 50 her i tråden som kommer med det argumentet der. Og jeg svarer at siden vi er der vi er idag, så må jeg leve slik. MEN jeg vil leve så naturlig som mulig via maten. Noe som er det viktigste. Og fysisk aktivitet. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Er smak helt irrelevant når man snakker om råveganisme? ? hva mener du? Det er VELDIG mye av krydder, essenser og sauser som er varmebehandlet. For meg er det aller viktigeste med mat smaken. Selv om jeg skal spise sunt må det også smake noe. I Asia er det veldig mange retter hvor man bruker rå grønnsaker, men det brukes f.eks soyasaus. Soyasaus får jo ikke dere brukt. Er veldig interessert i hva dere bruker for å sette smak på maten. Raw food er FULL av smaker og kulinariske opplevelser. Bragg Liquid Aminos kan brukes som soyassaus f.eks. raw food er langt ifra smakløst. LANGT ifra. Urter, krydder, grønnsakene og frukten i seg selv etc. Endret 25. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 ,,, hva mener du at siden f.eks lykopen i tomat blir mer tilgjengelig ved oppvarming så er råvegansk kosthold feil? [teskjemodus]Nei, jeg mener at på grunn av blant annet det samt en rekke andre eksempler er hypotesen om at råvegansk kosthold er sunnere enn vanlig vegansk (bare for å ikke trekke inn veganisme-anim[alske produkter-diskusjonen) feil. [/teskjemodus] 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Intelligent tankegang, språk, er det unaturlig? Da er jo vi mennesker unaturlige til å begynne med? Som jeg har sagt så er vi resultater av varmebehandlet mat, så ja man kan si at vi er unaturlige når det kommer til hjernen f.eks. Det er derfor jeg mener at man må se på de andre apene og dyrene der ute hva de spiser for å se hva som er naturlig. Men for å forstå hva jeg mener uten å le seg ihjel så må man faktisk forstå hva jeg mener. Jeg prøver å forstå, men den eneste måten å gjøre noe slikt på, vil være å gjøre dramatiske inngrep i menneskehjernen på alle menneser, i et forsøk på å redusere vår kognitive evne til dyr som er langt under oss i næringskjeden. Hvorfor skal vi det? - Og hva med mennesker som ikke ønsker dette? 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 ,,, hva mener du at siden f.eks lykopen i tomat blir mer tilgjengelig ved oppvarming så er råvegansk kosthold feil? [teskjemodus]Nei, jeg mener at på grunn av blant annet det samt en rekke andre eksempler er hypotesen om at råvegansk kosthold er sunnere enn vanlig vegansk (bare for å ikke trekke inn veganisme-anim[alske produkter-diskusjonen) feil. [/teskjemodus] hehe ja ja.. deg om det Jeg tar rå grønnsaker over kokte any day. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Er smak helt irrelevant når man snakker om råveganisme? ? hva mener du? Det er VELDIG mye av krydder, essenser og sauser som er varmebehandlet. For meg er det aller viktigeste med mat smaken. Selv om jeg skal spise sunt må det også smake noe. I Asia er det veldig mange retter hvor man bruker rå grønnsaker, men det brukes f.eks soyasaus. Soyasaus får jo ikke dere brukt. Er veldig interessert i hva dere bruker for å sette smak på maten. Raw food er FULL av smaker og kulinariske opplevelser. Bragg Liquid Aminos kan brukes som soyassaus f.eks. raw food er langt ifra smakløst. LANGT ifra. Urter, krydder, grønnsakene og frukten i seg selv etc. Om formålet ditt med denne tråden er å rekruttere råveganere så kommer du ikke veldig langt med den sinnsykt vage måten for argumentasjon som du driver. Hva slags krydder bruker du? 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Intelligent tankegang, språk, er det unaturlig? Da er jo vi mennesker unaturlige til å begynne med? Som jeg har sagt så er vi resultater av varmebehandlet mat, så ja man kan si at vi er unaturlige når det kommer til hjernen f.eks. Det er derfor jeg mener at man må se på de andre apene og dyrene der ute hva de spiser for å se hva som er naturlig. Men for å forstå hva jeg mener uten å le seg ihjel så må man faktisk forstå hva jeg mener. Jeg prøver å forstå, men den eneste måten å gjøre noe slikt på, vil være å gjøre dramatiske inngrep i menneskehjernen på alle menneser, i et forsøk på å redusere vår kognitive evne til dyr som er langt under oss i næringskjeden. Hvorfor skal vi det? - Og hva med mennesker som ikke ønsker dette? Nei jeg mener ikke at vi skal gå så langt da, men vi har mulighet til å spise så naturlig og likt som de andre dyrene som mulig, og da mener jeg at man burde det. for det er optimalt. Det er hva naturen har "ment" at vi skal da i mangel av bedre ord. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 deg om det Jeg tar rå grønnsaker over kokte any day. Og det skal du selvfølgelig få lov til. Det du derimot ikke får lov til er å komme med sludderet om at råvegansk kosthold er sunnere. 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Er smak helt irrelevant når man snakker om råveganisme? ? hva mener du? Det er VELDIG mye av krydder, essenser og sauser som er varmebehandlet. For meg er det aller viktigeste med mat smaken. Selv om jeg skal spise sunt må det også smake noe. I Asia er det veldig mange retter hvor man bruker rå grønnsaker, men det brukes f.eks soyasaus. Soyasaus får jo ikke dere brukt. Er veldig interessert i hva dere bruker for å sette smak på maten. Raw food er FULL av smaker og kulinariske opplevelser. Bragg Liquid Aminos kan brukes som soyassaus f.eks. raw food er langt ifra smakløst. LANGT ifra. Urter, krydder, grønnsakene og frukten i seg selv etc. Om formålet ditt med denne tråden er å rekruttere råveganere så kommer du ikke veldig langt med den sinnsykt vage måten for argumentasjon som du driver. Hva slags krydder bruker du? hehe tro meg at jeg var fullstendig klar over at dette kom til å røre i gryta, jeg forventet absolutt ikke positiv tilbakemeldinger. Det får jeg ytterst sjeldent. Men som alle ting så vil alltids noen google og finne tråden og faktisk synes at dette er noe for dem. Jeg bestiller krydder online fra råvegansk butikk eller så tørker jeg krydder selv. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Men det er jo det. Når man koker grønnsaker dreper man for det første alle enzymer og man trekker ut næringsstoffene. Det er sunnere med rå grønnsaker enn kokte/stekte. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Men det er jo det. Når man koker grønnsaker dreper man for det første alle enzymer og man trekker ut næringsstoffene. Det er sunnere med rå grønnsaker enn kokte/stekte. Here we go again.. NEI! Det er noen grønnsaker som er sunnere rå enn kokt, og det er noen som er sunnere kokte enn rå. Man kan ikke si noe generelt. 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 deg om det Jeg tar rå grønnsaker over kokte any day. Og det skal du selvfølgelig få lov til. Det du derimot ikke får lov til er å komme med sludderet om at råvegansk kosthold er sunnere. Jeg gir meg faktisk ikke på den der altså. koker man grønnsaker så vil de miste næringen og enzymene mer og mer. Og sånn er det Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Nei jeg mener ikke at vi skal gå så langt da, men vi har mulighet til å spise så naturlig og likt som de andre dyrene som mulig, og da mener jeg at man burde det. for det er optimalt. Det er hva naturen har "ment" at vi skal da i mangel av bedre ord. Handler det om å spise det samme som dyrene, eller å leve på samme måte som dem? - 7 millliarder mennesker ville ikke vært i stand til å mate seg selv, hvis det ikke var for agrikultur (med høyt moderne unaturlige redskaper) forøvrig; Hvordan vet du hva naturen mener? 2 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Men det er jo det. Når man koker grønnsaker dreper man for det første alle enzymer og man trekker ut næringsstoffene. Det er sunnere med rå grønnsaker enn kokte/stekte. Here we go again.. NEI! Det er noen grønnsaker som er sunnere rå enn kokt, og det er noen som er sunnere kokte enn rå. Man kan ikke si noe generelt. Tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå