Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Denne maten har også det som kalles for supermat og her er to kjente fjes som har prøvd og skal prøve. http://www.youtube.com/watch?v=ztSJSVLtn60&list=UUvpDDpSlRS-2Teou_mX7vSQ&index=5&feature=plcp http://www.youtube.com/watch?v=DrEb_6Ldock&list=UUvpDDpSlRS-2Teou_mX7vSQ&index=10&feature=plcp Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hun spiser nok korn, men ikke mel etc. Må bli fryktelig kjedelig i lengden! Regner med det går med en del soya. 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 jeg spiser ikke korn. Og nei det er ikke kjedelig i lengden overhodet. Er masse god mat, mer enn nok. Heller ikke søya produkter som er for vegetarianere. Er ikke det jeg er. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hvorfor ikke soya? Soyabønner er naturlige og inneholder 40% protein. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Så, hva er proteinkildene dine? Er det nok proteiner i rå grønnsaker og frukt til at du klarer deg når du også trener samtidig? 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Hvorfor ikke soya? Soyabønner er naturlige og inneholder 40% protein. kan man spise dem rå? Nei. Og derfor spiser jeg dem ikke. Råveganer, hint hint. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Hvorfor ikke soya? Soyabønner er naturlige og inneholder 40% protein. Soyabønner er også en av de få vegetabilske produktene som inneholder en tilnærmet perfekt aminosyreprofil for mennesker. Melk, kjøtt etc har én ekstra type aminosyre i proteinene sine, men hvorvidt denne er essensiell for menneskekroppen er omstridt. Noen mener den er det, andre ikke. Så ja, det burde du spise. RawNorway. Bare kok de, da oppstår ikke akrylamid. Endret 25. juli 2012 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg klarer meg fint uten søyabønner. Ellers takk. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 proteinkildene mine er nøtter, spirulina og annet alge og supermat, grønne salater, Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Mine er hovedsaklig melk, egg, kjøtt (inkl. fisk). I tillegg er det en god del gode proteiner i havre. Det er proteinmessig en av de beste kornsortene. Jeg tar meg ofte en tallerken havregryn og melk når jeg er litt småsulten. 3 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Dere har vært fryktelig aktive her på å krangle på smådetaljer mens jeg har jobbet. Skal se om jeg klarer å utbedre noen av punktene her. Naturlig/Unaturlig. Dette er, som nevnt, et meningsløst ord. Det er et reklameord, da "naturlig" er "såklart" bedre enn "unaturlig". Derfor unngår vi bruken av "naturlig" og "unaturlig". Det hjelper ikke debatten. Det er høyst subjektivt hva som er naturlig og hva som ikke er naturlig. Neste steg er å forkaste idealet om at Naturen gjør alt perfekt. Det naturen er flink til å gjøre, er å overleve. Å endre seg. Å tilpasse seg. Det er det naturen gjør. Naturen har ikke alltid de beste løsningen eller de beste oppskriftene, selv om vi har mye å lære derifra (f.eks edderkoppnett, kreftimmunitet hos haier, mm.). Likevel er det utallige mennesker og dyr som dør av fødselsdefekter (helt naturlig), som dør unge (uten grunn, helt naturlig) eller som på andre måter får en forjævlig opplevelse. Helt naturlig. Hyener river jo opp kjønnsorganene til partneren når de har sex, så kan jo ikke si det høres særlig bra ut... Jeg kan ta et lengre innlegg om dette når jeg kommer hjem. Nå skal jeg ut og jobbe litt overtid. 4 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Så, hva er proteinkildene dine? Er det nok proteiner i rå grønnsaker og frukt til at du klarer deg når du også trener samtidig? Soya/tofu/tempeh, bønner, linser, erter og andre belgfrukter, quinoa, proteinisolat av ris- og erter-, hemp, nøtter, frø(solsikke, lin, gresskar etc). For å nevne noen. Man kan fint få i seg anbefalt daglig inntak som er rundt 1g/kg/dagen og opp til 3g/kg/dagen som er anbefalt for kroppsbygging. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Så, hva er proteinkildene dine? Er det nok proteiner i rå grønnsaker og frukt til at du klarer deg når du også trener samtidig? Soya/tofu/tempeh, bønner, linser, erter og andre belgfrukter, quinoa, proteinisolat av ris- og erter-, hemp, nøtter, frø(solsikke, lin, gresskar etc). For å nevne noen. Man kan fint få i seg anbefalt daglig inntak som er rundt 1g/kg/dagen og opp til 3g/kg/dagen som er anbefalt for kroppsbygging. Det i bold må som meg bekjent kokes for at man kan spise det. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Så, hva er proteinkildene dine? Er det nok proteiner i rå grønnsaker og frukt til at du klarer deg når du også trener samtidig? Soya/tofu/tempeh, bønner, linser, erter og andre belgfrukter, quinoa, proteinisolat av ris- og erter-, hemp, nøtter, frø(solsikke, lin, gresskar etc). For å nevne noen. Man kan fint få i seg anbefalt daglig inntak som er rundt 1g/kg/dagen og opp til 3g/kg/dagen som er anbefalt for kroppsbygging. Det i bold må som meg bekjent kokes for at man kan spise det. Nope. Quinoaen skyller man bort bitterstoffet også legger man det i vann, f.eks over natta. Samme kan man gjøre med bønner og linser. Endret 25. juli 2012 av eleNef Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 . De varene som er giftig å spise rå, de spiser man heller ikke. End of story. Det er slett ikke "end of story". Jeg vet ikke om du har hatt noe vitenskapsteori, men observasjonen "Det finnes mat som er sunnere når den er kokt enn når den er rå" er nok til å forkaste hypotesen "Rå/ubehandlet mat er sunnere enn behandlet" som er hele fundamentet for Raw Food. Men du er kanskje ikke mentalt der at du skjønner det.. 3 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Jeg er veldig klar over at noen næringstoffer blir mer tilgjengelige i visse matvarer ved oppvarming ja, men samtidig mister den andre så... Og masse rå mat er best i sin rå tilstand. Jeg er mentalt der og jeg skjønner, det har jeg skjønt hver gang noen har kommet med samme du kom med nå. Endret 25. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 I og med at du fortsatt både spiser det og argumenterer for det er du nok ikke det.. 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 ,,, hva mener du at siden f.eks lykopen i tomat blir mer tilgjengelig ved oppvarming så er råvegansk kosthold feil? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Er smak helt irrelevant når man snakker om råveganisme? Og hvordan får dere i dere omega 3? Endret 25. juli 2012 av ahpadt Lenke til kommentar
karantene Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Kornprodukter, tørkede bønner, kikerter og linser er altså på fy-listen? Mye god og næringsrik mat en går glipp av om en nekter å varmebehandler maten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå