PhelpsTransposed Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Om alle skal spise seg mette på appelsiner som er fraktet rundt halve kloden ødelegger vi ihvertfall naturen. Du som er så oppsatt bør begynne å ete maten der du vandrer da Elg, ku, sau, potet, korn, fisk. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Men skjønner du ikke at naturlig faktisk er bra? Vi kommer fra naturen, alt vi trenger finnes i naturen, den rå naturen. Alle andre dyr klarer seg utmerket. Dere er ikke der mentalt hvor dere klarer se hva jeg mener tydeligvis. Er det jeg mener. Nei, for du har ikke bevist dette i det HELE tatt! 2 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Kjøper du forresten råvarer på butikken? Penger, butikker og dyrking av mat går vel under unaturlig og fyfy i din bok? 3 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Rawnorway: hvor naturlig er det egentlig å spise appelsiner som er shippet hit i enorme containerskip? Eller bananer som er fraktet over halve jordkloden i enorme maskiner? Andre dyr vandrer der de får maten de trenger, samme skulle vi gjort. Og det gjør vi også. Før vi fikk moderne teknologi så drepte vi bare noen hjorter og slikt på vinterstid. Kanskje jeg skal legge til at jordbruk, selv ikke "økologisk" jordbruk er naturlig, i følge din strenge definisjon av "naturlig". Dette er basert på teknologi, skapt av mennesklige hjerner. For å få et helt naturlig kosthold må man i bunn og grunn egentlig gå helt tilbake til samler/jeger samfunnene for mange tusen år siden. Bortsett fra at de ikke kunne jakte heller, siden grilling av kjøttet de fant ikke er naturlig. Lurer på om samler/jeger samfunn hadde overlevd uten jeger-delen. Det har kanskje noen andre kunnskap om? Endret 25. juli 2012 av Pseudopod 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Nå er nå verden sånn at den er slik den er idag. Vi har ødelagt masse natur i hele verden. Kloden var dekket av mat og natur før vi kom inn og ødela. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Var Norge dekket av mat som vi kunne spist før menneske flyttet hit? 2 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Norge var så dekket av mat at hele landet tilsammen kunne fø flere tusen mennesker! 3 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Egentlig ikke. Menneske tok med seg så og si alle frukt og grønsaker som vi har. Men for all del, når blåbær og nøttesesongen er over er det bare å gå til Spania. Null stress. 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Men dere, herregud... kan dere ikke ihvertfall prøve å følge med på tankegangen litt?? KLODEN var dekket med natur og mat til alle arter som var her, og her i nord var det mat til de dyra som tilpasset seg nordlige klima, forstår dere?? Mennesket er fra Afrika, vi vandret ut. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Mennesket er for overalt der mennesket kan overleve. Mange andre arter utvandret fra Afrika også. er det unaturlig at de er utenfor Afrika? Uansett hvor mye man følger med på tankegangen din så betyr det ikke at man automatisk mener du har rett. Ja, jeg følger med på tankegangen din og jeg forstår at du mener det er unaturlig for mennesker å bo i Norge dersom vi ikke kan overleve uten verktøy her oppe. Jeg er samtidig fullstendig uenig i den tankegangen. Mener du forresten at samisk reindrift slik som den ble gjort for tusen år siden er unaturlig? Jeg gjetter "ja", men tenker jeg skal spørre bare for sikkerhets skyld. Hadde vært leit om jeg antok noe som ikke stemmer. Endret 25. juli 2012 av Pseudopod 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Enhver ting vi gjør som ikke de andre apene eller dyra gjør anser jeg som unaturlig. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Om du påstår at alle vil være råveganere om mange år, hvorfor følger ingen av de beste restaurantene i verden det? Det er jo der så og si alt av nye teknikker og vitenskap kommer fra mat/ernæringsforskere i dag går til. Endret 25. juli 2012 av ahpadt 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Det kommer mer og mer inn på markedet, folk vi har renere mat fordi forskning finner ut mer og mer om maten som matprodusentene lager og folk skjønner at denne maten er crap. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hva med bevere som bygger boligkomplekser? Sjimpanser som bruker verktøy? Elefanter som bruker grener til å vifte bort insekter? Unaturlig? 2 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Enhver ting vi gjør som ikke de andre apene eller dyra gjør anser jeg som unaturlig. Flott, da tenker jeg at jeg kan følge ditt eksempel i alle fall én gang, og si: Greit, fint å vite hvor dere er mentalt så slipper jeg kaste vekk energi på det. 3 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hva gjør om du blir dødssyk? Nekter du å få behandling på sykehus pga. at man ikke hadde det for hundre tusen år siden? 2 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Kontorstol, da. Er du helt dum? Hun er jo råveganer, så hun blir sikkert aldri syk. 3 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Hva med bevere som bygger boligkomplekser? Sjimpanser som bruker verktøy? Elefanter som bruker grener til å vifte bort insekter? Unaturlig? Nei, det er naturlig. Nå som vi har den medisinen vi har så gjør jeg selvsagt det jeg kan for å overleve lengst mulig og best mulig. Fordi jeg også er en del av denne verden vi mennesker har bygget rundt oss. Det betyr ikke at jeg ser på det som naturlig av den grunn. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Kontorstol, da. Er du helt dum? Hun er jo råveganer, så hun blir sikkert aldri syk. Det tenkte jeg ikke på..Nå føler jeg meg bra teit :/ 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Tro det eller ei! Det finnes proteiner i andre matvarer enn kun kjøtt. Det er jeg klar over. Og etter å ha googlet litt på temaet etter jobb nå så er jeg enda mer opplyst. Men jeg lurer fortsatt på hvor trådstarter får sine proteiner i sitt litt spesielle kosthold fra. Jeg går ut i fra at f.eks. melk er uaktuelt. Spiser du kornprodukter? Eller kommer det fra bønner og erter? Nøtter? Forøvrig ser jeg du har bananer i kjøleskapet. Synes ikke du smaken på dem forringes da? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå