Kontorstol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Trådstarter: Hvorfor sitter du på PCen? Hvorfor lever du ikke naken i skogen og spiser nøtter, frukt, bær og sopp? 5 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 ok la oss følge deres definisjon da dere, da er ALT naturlig da! Vi trenger aldri begrepet unaturlig tydeligvis! Kan ikke dere nevne hva dere syns er unaturlig her i verden da. Hjelp meg forstå dere. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Tipper Rawnorway bor så langt borte fra naturen som det er mulig: midt i oslo eller lignende. Kom deg ut på en gård. Det mest naturlige i verden er dyr som dreper dyr for å overleve. Skru på national geographic i 2 minutter, så ser du det samme. Hvorfor skal vi mennesker bevege oss bort fra naturen, og vår sanne natur? Dyr dreper dyr. Sånn er det. 3 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Trådstarter: Hvorfor sitter du på PCen? Hvorfor lever du ikke naken i skogen og spiser nøtter, frukt, bær og sopp? Vennligst rykk lenger bakover i tråden for mine 20 responser på samme spørsmål. Takk. Jeg har INGENTING imot at dyr blir drept, av andre dyr, og også oss. Men slik vi gjør det nå er totalt unødvendig og høyst unaturlig. Det skader både oss og dyra. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Hva om jeg definerer "veganer" som en person som spiser kjøtt? Kommer du ikke til å forsøke å få meg til å innse at min definisjon er teit? Ja for den er jo feil. Den har jo ikke logikk. Min definisjon har jo logikk i seg. Bare dere som nekter å vil godta den fordi dere er imot hele meg. Obvious. Likens prøver vi å få deg til å innse at din definisjon er teit. For ikke å snakke om at "naturlig" er et ubrukelig begrep uansett. Hvorfor er én unaturlig ting greit (trestykke som brukes som klubbe), mens en annen unaturlig ting (prosjektilvåpen) ikke er greit? Har dere ikke lest hva jeg har skrevet overhodet eller?? Skjønner dere enda ikke hva jeg mener med naturlig? Seriøst?? Jeg skjønner godt hva du mener. Samtidig mener jeg at det du mener er poengløst å mene, og også poengløst å bruke i denne diskusjonen. Siden unaturlige ting helt åpenlyst ikke automatisk betyr at de bør unngås (hus, elektrisitet, seilbåter, til eksempel), så er det ingen ting som tilsier at "unaturlig" mat bør unngås rett og slett fordi det er unaturlig. Derfor er naturlig/unaturlig et uviktig skille i en diskusjon om mat. Det er litt latterlig at du anklager andre for å ikke skjønne hva du mener, samtidig som du har en totalt manglende evne til å forstå at andre kan være av en annen oppfatning. Etter ditt syn så er alle meninger som er i konflikt med dine egne automatisk "feil", samme hva det er snakk om. ok la oss følge deres definisjon da dere, da er ALT naturlig da! Vi trenger aldri begrepet unaturlig tydeligvis! Kan ikke dere nevne hva dere syns er unaturlig her i verden da. Hjelp meg forstå dere. Se der, ja. Endelig begynner du å se tegninga. Ja, jeg mener absolutt at "naturlig" er et mer eller mindre ubrukelig begrep. Jeg ser ingen grunn til å skille mellom ting som oppstår av naturlige prosesser, og ting som oppstår av mer avanserte naturlige prosesser (som den mennesklige hjerne). Det faktum at "naturlig" er ikke automatisk bra, og at "unaturlig" er ikke automatisk dårlig er enda en grunn til å la være å bruke disse to ordene i en diskusjon angående sunn/usunn mat. Endret 25. juli 2012 av Pseudopod 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Nå spør jeg dere, hva er unaturlig for dere?? Gi meg noen eksempler. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Å skulle late som en er en huleboer uten teknologi anno 10 000 år siden når vi er i 2012, med den utviklingen vi har hatt som art de siste 12 000 år. Dette er som å argumentere med at pattedyr er unaturlig, bare fordi dinosaurer levde før. Eller at tenner er unaturlig, og alt for bra, ettersom alle var bakterier helt i starten. Endret 25. juli 2012 av danba 2 Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 ekte mat for meg er noe som smaker godt 5 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Nå spør jeg dere, hva er unaturlig for dere?? Gi meg noen eksempler. Jeg mener ikke noen ting er unaturlig. Jeg mener ikke det er "unaturlig" for et menneske å fly i et maskineri som er skapt av en naturlig prosess (menneskets hjerne), for eksempel. Tatt i betraktning menneskets kollektive intelligens og kreativitet så mener jeg at avansert maskineri er en naturlig forlengelse av vår intellekt. 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Ok, da har vi ikke mer å snakke om egentlig om innstillingen her er at ingenting er unaturlig. Coca cola er naturlig, sukkertøy er naturlig, bil er naturlig, playstation er naturlig, pc er naturlig. Greit, fint å vite hvor dere er mentalt så slipper jeg kaste vekk energi på det. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Og jeg gjentar et hovedargument fra tidligere i tråden: uten varmebehandling av kjøtt hadde ikke mennesket overlevd i Europa. Tvert imot syntes jeg å late som om man ikke har oppfunnet den teknologien er mer unaturlig enn en kebab. 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Å skulle late som en er en huleboer uten teknologi anno 10 000 år siden når vi er i 2012, med den utviklingen vi har hatt som art de siste 12 000 år. Dette er som å argumentere med at pattedyr er unaturlig, bare fordi dinosaurer levde før. Eller at tenner er unaturlig, og alt for bra, ettersom alle var bakterier helt i starten. wow... du har ihvertfall ingen forståelse for hva jeg har prøvd å fortelle ihvertfall. Ikke ulikt de andre her. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Spiser du potet? Den fantes ikke naturlig i Norge før den ble innført. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Nei, det er ingen her som forstår deg. Tror du kanskje det kan være din egen skyld...? 7 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Ok, da har vi ikke mer å snakke om egentlig om innstillingen her er at ingenting er unaturlig. Coca cola er naturlig, sukkertøy er naturlig, bil er naturlig, playstation er naturlig, pc er naturlig. Greit, fint å vite hvor dere er mentalt så slipper jeg kaste vekk energi på det. Ja, de tingene blir nødvendigvis naturlige. Det betyr så klart ikke at de nødvendigvis er gode ting, siden naturlig ikke betyr "bra". Coca cola kan være naturlig og dårlig, likens som opium kan være naturlig og dårlig. Hvor mener du vi er mentalt? Endret 25. juli 2012 av Pseudopod 3 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Rawnorway: hvor naturlig er det egentlig å spise appelsiner som er shippet hit i enorme containerskip? Eller bananer som er fraktet over halve jordkloden i enorme maskiner? 4 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Men skjønner du ikke at naturlig faktisk er bra? Vi kommer fra naturen, alt vi trenger finnes i naturen, den rå naturen. Alle andre dyr klarer seg utmerket. Dere er ikke der mentalt hvor dere klarer se hva jeg mener tydeligvis. Er det jeg mener. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Lurer på om RawNorway hadde vært råveganer dersom hun kun hadde norskgrodde grønnsaker å velge imellom. Og kanskje epler på høsten. Kunne sannsynligvis ha oppbevart noe av frukten og grønnsakene under snøen for å holde de spiselige. Endret 25. juli 2012 av Pseudopod 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Rawnorway: hvor naturlig er det egentlig å spise appelsiner som er shippet hit i enorme containerskip? Eller bananer som er fraktet over halve jordkloden i enorme maskiner? Andre dyr vandrer der de får maten de trenger, samme skulle vi gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå