Gå til innhold

Ekte mat utifra mitt synspunkt.

Anbefalte innlegg

Et råvegansk kjøleskap ser sånn ut: Jeremy-Childs-Fridge.jpg

Banan eller appelsin til middag?

Edit: Hvor ofte fyller du kjøleskapet? (mtp. holdbarheten på frukt og grønt)

Det fyller jeg ofte, for jeg spiser mye enkelte dager og maten, i motsetning til mat full av konserveringsmidler, blir dårlig, så det må spises innen noen dager. Og det klarer man fint.

Tja, ser dette så ille ut å spise laget av bananer og annen rå mat? Uten bruk av ovn.

crepes.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vet du det? Det er så variert det kostholdet mitt at jeg har aldri hatt så mye forskjellig mat før skal jeg si deg

ja det koster mer enn en pakke pasta og tomatsaus og kneip brød, men man får så mye mer igjen for det.

Jeg kan spise alt det du kan, pluss alt som er varmt. Legg det argumentet dødt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

ser selvfølgelig fristende ut de der, problemet er bare at det er en dessert.

Lurer forsåvidt også på hva du som veganer tenker om bruk av ovn, mikobølgeovn, komfyr, og importerte grønnsaker. (crepes'ene dine kunne jo ikke vært lagd uten varme.)

Man bruker en 'tørkeovn' som ikke er varmere enn kroppstemp.

ja du kan spise ja, men det gjør du ikke.

Og jeg spiser matvarer med samme næringstoffer som det du gjør på ditt oi så velbalanserte kosthold. Så jeg tenker det er du som kan legge din påstand dø.

Jeg snakker om varierte retter. Trenger ikke spise grønnsaker/frukt som er skjært i rundinger på mandag og firkanter på tirsdag. Jeg spiser gjerne vegetarisk jeg også, men rå grønnsaker er en forrett/snack eller salat på siden.

Endret av ahpadt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ser selvfølgelig fristende ut de der, problemet er bare at det er en dessert.

Dessert ja, men det finnes da hundretusenvis av middager innenfor råvegansk om man vil ha. Poenget er at med den desserten så kan man spise uten dårlig samvittighet, for det består av frukt og bær og nøtter! Ren rå naturlig mat!

Lurer forsåvidt også på hva du som veganer tenker om bruk av ovn, mikobølgeovn, komfyr, og importerte grønnsaker. (crepes'ene dine kunne jo ikke vært lagd uten varme.)

De er som han over sier, laget i en tørkeovn. en dehydrator, som trekker ut vannet av maten men beholder næringstoffene.

Mikrobølgeovn og annet som det bruker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det? Det er så variert det kostholdet mitt at jeg har aldri hatt så mye forskjellig mat før skal jeg si deg

ja det koster mer enn en pakke pasta og tomatsaus og kneip brød, men man får så mye mer igjen for det.

Å det at man kan varme opp maten gjør den variert? Invalid argument.

---

Det å "spise variert" betyr ikke at man må spise noe nytt til middag hver dag. Så lenge man spiser variert mat til de forskjellige måltidene om dagen og at de dekker alle makros(protein, fett og karbohydrater) og næring(vitaminer, mineraler etc) vi trenger så er det "variert" nok.

Lenke til kommentar

---

Det å "spise variert" betyr ikke at man må spise noe nytt til middag hver dag. Så lenge man spiser variert mat til de forskjellige måltidene om dagen og at de dekker alle makros(protein, fett og karbohydrater) og næring(vitaminer, mineraler etc) vi trenger så er det "variert" nok.

Jo, for folk flest, meg inkludert, så betyr det akkurat det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234

Har veldig mye jeg skulle sagt i denne tråden, men det er sent så jeg forholder meg kort:

Forfedrene mine har ikke klort seg oppover næringskjeden bare for at jeg skal sitte i hagen og leke kanin.

Du vil heller leke løve og tiger med de enorme hoggtennene dine og de sylskarpe klørne? For ikke nevne den voldsomme styrken vi har som kan slå ihjel enhver hjort, antilope eller ku. Ja, jeg er fryktelig lei kanin-argumentet.

Lenke til kommentar

---

Jo, for folk flest, meg inkludert, så betyr det akkurat det.

Så fint da mr everday normal guy :)

Lenke til kommentar

Det er fint dere krangler om ting som ikke har noe som helst betydning.

Som jeg poengterte tidligere, RawNorway. Det finnes vitenskapelig bevis på at samtlige (vil jeg tro) av matingrediensene dine (hver for seg) er sunne, men finnes det vitenskapelig bevis på at dietten din er sunn? Det er det som er viktig å få frem her. Bevis.

Ingen benekter at det er sunt å spise grønnsaker og frukt, men er det sunt å spise bare grønt og frukt over lengre tid? Det er det vi vil vite, og det er det vi vil ha bevis for.

Lenke til kommentar

Jeg spiser regelmessig i alle fall halvparten av det på grønnsaksbildet ditt, Dani, og ingen av pillene i pillebildet.

I lag med kjøtt, fisk, melk, egg og mye annet rart.

Snodig hvordan det kan være mulig, eller hva? Egentlig så burde jeg jo ta en bolle med piller daglig. Det er jo det bildet sier, ikke sant?

Siden vi er så glad i poengløse bilder i denne tråden, så samlet jeg i sammen noen av tingene jeg spiste i går.

https://dl.dropbox.c...es/matvarer.jpg

Kun én av de ble behandlet på en måte som kan føre til at det superskumle akrylamidet oppstår.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...