Gå til innhold

Ekte mat utifra mitt synspunkt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja, så du var ikke interessert nei, du skulle bare argumentere. Ok.

Nei, for all del, stek i vei på hvilken varme du vil, men det er anbefalt å steke på lav varme. Take it or leave it.

Jo, jeg er interessert i hva "lav varme" betyr. Steketermometeret mitt har ikke noe trinn som heter "lav varme".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har funnet massevis av artikler på nettet som sier at rødt kjøtt kan gi kreft om det stekes på "for høy temperatur". Jeg har hittil ikke funnet en eneste nettside som henviser til hva slags temperatur som er "for høy".

Og de fleste artikler siterer selvsagt et svært mindretall av observasjonsundersøkelser. Kan noen finne en faktisk seriøs undersøkelse foretatt av forskere i kontrollerte miljøer, eller skal vi fortsette og tro på ubekreftede hypoteser?

Studies like Pan's are inherently iffy due to red meat's unhealthy reputation, which makes red-meat consumption difficult to tease apart from a person's overall lifestyle, Lindeberg says. "Red meat has been perceived as a villain for many years, and people who avoid red meat take all sorts of precautionary measures for their future health," he says. "It is not possible to statistically adjust for all of these measures."

Sure enough, Pan and his colleagues found that the men and women in the study who ate the most red meat also tended to be heavier, less physically active, and more likely to smoke and drink alcohol than their peers.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men du skjønner? Det er ingen i VERDEN som vil overleve å utelukkende spise kjøtt, på samme måte som ingen kan overleve på bare poteter, gulrøtter eller erter. Det er ikke sunt. Det som er sunt er et balansert kosthold som, ja, inneholder kjøtt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det en grunn til å le av meg fordi jeg spiser masse salat og at det koster mer da?

Og de burgerne jeg lager på råkost smaker mye mer enn kjøttet jeg spiste før fordi man må bygge råvegnaer burgeren på mange forskjellige matvarer og krydder og urter. Og jeg personlig syns det smaker bedre, mye mer smak,

Man kan få seg selv til å tro det mest utrolige..

Var den til meg?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke med dere andre her men jeg lever ihvertfall ikke mitt liv i noen som helst tro, hverken være seg religiøst eller matveien eller noe annet. Jeg liker å vite. Og jeg vet at dette kostholdet har masse bra og jeg merker dette også.

Jeg har prøvd maten dere går på, så jeg vet hvordan det er å spise vanlig og har gjort det siden jeg var liten. Dere har ikke prøvd den maten jeg lever på nå og jeg tror dere hadde blitt positivt overrasket selv om det virker helt ute av denne verden å slutte med kjøtt og matvarer som er pakka inn med masse ingredienser i seg.

Man må passe på egen helse. Gilde, Tine, Prior, Freia, Mills etc passer ihvertfall ikke på vår helse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...