Slimda Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Bortsett fra han der quack-fyren, en side som økende ser mistenksom ut. I essens hvorfor vi ønsker mer legitime kilder, eller flere, når det kommer til ting vi er skeptiske for. Lykke til i jakten! Og er du misfornøyd med fastlegen din, kan du uten problemer skifte. 1 Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 RawNorway: Unnskyld for at det skled ut et par-tre sider her. Men vi er vel ferdige nå. Dette vil nok enkelt kunne bli besvart av en gastrospesialist eller noe. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 RawNorway: Unnskyld for at det skled ut et par-tre sider her. Men vi er vel ferdige nå. Dette vil nok enkelt kunne bli besvart av en gastrospesialist eller noe. No problemo! Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Aww jeg er for sen But anyhows! Har vel svada å si hva en spiser å hva andre spiser? Vi lever alle 1 gang. Så hvorfor leve på andre folk sine normer? Spiste en hel pakke med haribo Turtles idag jeg, den forsvant veldig fort lol. Hadde bacon til middag før idag med baguetter, hvit saus og blomkål. Det jeg personlig synes er mest fascinerende er hvor oppheta folk blir å erge seg over hvordan andre velger å leve sine liv når det kommer til religion å mat etc Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 But anyhows! Har vel svada å si hva en spiser å hva andre spiser? Vi lever alle 1 gang. Så hvorfor leve på andre folk sine normer? Det er gøy å diskutere. Hva du spiser, kan veldig godt påvirke hvordan du lever livet ditt. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Hadde bacon til middag før idag med baguetter, hvit saus og blomkål. Rart. Veldig rart. 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Ja, vi lever en gang ja, og det er derfor jeg vil få i meg det så mye bra mat som mulig or å øke sjansene mine mot sykdommer evt. Og skulle jeg å det så vet jeg at jeg ihvertfall har gjort mitt beste for å ikke få dem, istedet for at jeg skal sitte der og angre meg for at jeg ikke forebygget. Men det tenker jeg ikke på til daglig da, jeg er ikke besatt av det liksom, bare her i tråden jeg kan nevne det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Det er derfor det er viktig å ikke være "ekstrem". Litt av alt er sunt, med mindre det er bevist at det er farlig. 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Ekstrem er subjektivt da. Jeg blir sett på som ekstrem fanatiker fordi jeg ikke spiser maten som matprodusentene ber meg spise så de kan tjene seg rike.. Endret 23. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Ekstrem er subjektivt da. Jeg blir sett på som ekstrem fanatiker fordi jeg ikke spiser maten som matprodusentene ber meg spise så de kan tjene seg rike.. Det der er vel en slik fin "ekstrem holdning"? Jeg mener det å kutte ut noe 100% fra en diett ikke er godt for kroppen. Jeg spiser for lite grønt selv, men spiser det når jeg lager noe jeg liker (taco f.eks). Hadde jeg kutta det ut helt, ville jeg fått mangelsykdommer etterhvert. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Kremt... Hvis jeg skjønner kostholdet ditt riktig, bruker du antageligvis MER penger på mat enn det jeg gjør Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Ja jeg bruker mer penger på mat ja, garantert. Det koster om man skal ha mat som ikke er herja med. Så du spiser grønnsaker når du siser taco Slimda? Det er ekstremt i mine øyne men.. Ps. Det jeg mener med at de tjener seg rike er at den maten ikke er laget av kjærlighet for å si det sånn, men av økonimisk vinning som mål. Matprodusentene gir da en full F i helsa til folk.De vil tjene penger de, og om de må bruke skitne triks og putte mye rart i maten, ja så gjør dem det uten å nøle. Denne "vegetabilske oljen" man leser om bakpå matvarene f.eks. Det er palmeolje. Og det er IKKE bra. Endret 23. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Er det ekstremt å spise grønnsaker til tacoen? Det var ikke ment som at jeg BARE spiser grønnsaker når jeg har Taco. Jeg spiser det med noen andre måltider ja, men langt sjeldnere enn jeg burde. Endret 23. juli 2012 av Slimda 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Er noe egentlig ekstremt når det gjelder taco? Er ikke litt av poenget at du tar det du liker selv? 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Nei, ingenting er ekstremt med taco for dere fordi vi er vant med det. For nordmenn er det ekstremt å spise insekter, men insekter er faktisk veldig bra næringskilde. Hva som er ekstremt er veldig kulturelt betinget. Det jeg mente var at jeg syns det var ekstremt om Slimda kun spiste grønnsaker når det var taco i bildet.. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 De fleste matretter jeg lager inneholder ikke grønnsaker. Dette fordi jeg lager ekstremt enkle og til tider kjedelige måltider. Men fyrer jeg igang med en flintsteik, slenger jeg på en halvkilos pose med frosne grønnsaker også. Bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Vi/jeg har så og si alltid salat i rå form til maten. (typ vanlig salat med agurk, tomat osv., ikke gulrot og lign.) Jeg synes det er digg med frisk salat til noe fet mat, og skaper en ny gastronomisk dimensjon nesten uansett hva man spiser. Jeg foretrekker også å spise den uten vanlig dressing (eddikdressing er greit), men da er jeg nødt til å noe som gir mer smak i. Da går det mye i chili, bønner og sopp (stekt riktignok). Endret 23. juli 2012 av ryc Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Her i Norge har vi latterlig utvalg. Disse grønne salatene vi har er ikke bra nok, som kinakål og sånn også. Jo grønnere jo bedre, men vi har omtrent bare lysegrønne salater. Man vil alltid gå for det mest mørkegrønne man kan finne. Det er faktisk godt og mettende å spise en stor salat alene, med masse godt (ikke mais og ikke hamburgerdressing på da) men masse annet og en kaldpresset oljebasert dressing. Jeg spiser ett helt salathode alene til ett måltid med masse andre grønnsaker selvsagt. man blir mett og man fler seg ikke sånn tung og man blir ikke sånn oppblåst i magen. Endret 23. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg blir ikke tung og oppblåst i magen av kjøttmat heller, selv om jeg spiser et helt kilo med kjøtt. 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 De fleste blir vel tunge i magen etter ett godt kjøttmåltid da.. Ikke oppblåst, det blir man vel mer av pasta, brød og ris og slike hvite matvarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå