Pseudopod Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg er også veldig glad i en rekke produkter eller matvarer som kvalifiserer som vegetar eller veganermat. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg hørte nettopp av noen som har en viss peiling på kosthold at soya-produkter inneholder kvinnelige hormoner eller et eller annet stoff som lager kvinnelige hormoner. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Forøvrig spiser jeg Go' dag frokostblanding til frokost ettersom vi var tomme for havregrøt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Ettersom jeg er kvinne, og ikke drikker sjokolademelk konstant så ser jeg ikke problemet Lenke til kommentar
Virke Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg tenkte mer på meg selv. Uten at det er bevist hos lege så kan jeg si at jeg har intoleranse for laktose. Jeg får altså vondt i magen hver gang jeg drikker melk (noe som jeg forøvrig elsker). Vurderer derfor å begynne med soya-melk for å få i meg nødvendige proteiner. Dette er pga. jeg trener en del styrke. Kjedelig å få i seg kvinngelige hormoner når man skal prøve å se så mandig ut som overhode mulig. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Venter fremdeles på tråden med tips o.l Btw har du regnet ut hvor mye protein du får i deg per dag? Protein med komplett aminosyreprofil er det jeg er ute etter. Ja får opprette den snart Nei jeg pleier ikke regne ut hva jeg får i meg, jeg spiser ganske mye og forskjellig pr dag, så jeg er nok ikke den riktige å spørre der hehe Det er usunt med stekt mat så man bør ikke en gang ha stekepanne i huset. Skal en steke noe så skal man kun steke fisk på bålet når man er på tur i villmarka. Det blir da ikke bedre om du steker det på bålet i villmarka. maten er jo stekt for det.. jeg synes faktisk at "ubehandlede" korn er godt med melk. Men ikke corn flakes for det er for amrikanere og bortskjemte unger. Ubehandlet korn, hva er det, rått korn da eller? Jeg mener heller man burde drikke rismelk istedet for soyamelk men.. Men optimale er jo å lage melken sin selv av nøtter eller frø. Endret 20. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Jeg spiser det jeg har lyst på, hvorfor spise ubehandlede frø når man kan male de til mel, blande med vann, salt og gjær, så steke det og få brød? Mennesket har jo utviklet seg til å finne ut at gjær er helt topp, og at å steke ting er helt topp. Dessuten, skikkelig kjøtt på grillen er jo helt konge da Jeg dropper gjæret og stekingen, bruker bare frø, masse grønnsaker og krydder og ender opp med godt brød jeg og. Godt brød med all slags smaker man vil ha. Endret 20. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Folk flest ser på salat og grønnsaker som en liten siderett ved siden av den "ordentlige" maten som da er kjøttet og potet/ris/pasta og saus. Det burde være omvendt. Det grønne friske burde være mest av på tallerken og minst av det andre. Men en liten andel salat til middag er ikke nok hver dag. Man burde ihvertfall inkludere en smoothie som inneholder bær/frukt/grønnsaker/algepulver/frø og ikke ferdigkjøpt juice men presset selv hjemme eller vann, kokosvann fra ung kokosnøtt eller nøttemelk. Det er ihvertfall min anbefaling for hvordan å få i seg mer grønt og frukt. 1 Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Folk flest ser på salat og grønnsaker som en liten siderett ved siden av den "ordentlige" maten som da er kjøttet og potet/ris/pasta og saus. Det burde være omvendt. Det grønne friske burde være mest av på tallerken og minst av det andre. Men en liten andel salat til middag er ikke nok hver dag. Man burde ihvertfall inkludere en smoothie som inneholder bær/frukt/grønnsaker/algepulver/frø og ikke ferdigkjøpt juice men presset selv hjemme eller vann, kokosvann fra ung kokosnøtt eller nøttemelk. Det er ihvertfall min anbefaling for hvordan å få i seg mer grønt og frukt. Dette tror jeg også kan være lurt. Øke inntaket av alkalisk mat er jo helt topp. Det ser ut til å være et hett vitenskapelig emne for tiden, hvordan f.eks den ekstremt syredannende typiske amerikanske dietten er årsak til helseplager og sykdom. Endret 20. juli 2012 av Stefanus 1 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Venter fremdeles på tråden med tips o.l Btw har du regnet ut hvor mye protein du får i deg per dag? Protein med komplett aminosyreprofil er det jeg er ute etter. Ja får opprette den snart Nei jeg pleier ikke regne ut hva jeg får i meg, jeg spiser ganske mye og forskjellig pr dag, så jeg er nok ikke den riktige å spørre der hehe Det er usunt med stekt mat så man bør ikke en gang ha stekepanne i huset. Skal en steke noe så skal man kun steke fisk på bålet når man er på tur i villmarka. Det blir da ikke bedre om du steker det på bålet i villmarka. maten er jo stekt for det.. jeg synes faktisk at "ubehandlede" korn er godt med melk. Men ikke corn flakes for det er for amrikanere og bortskjemte unger. Ubehandlet korn, hva er det, rått korn da eller? Jeg mener heller man burde drikke rismelk istedet for soyamelk men.. Men optimale er jo å lage melken sin selv av nøtter eller frø. Nei, men det er noe annet å spise det av og til i villmaraka enn å spise det hver dag hjemme med alt for mye smør osv. Det blir noe annet og du som er rå norsk skal vite det. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Dersom jeg skulle ha spise mye grønn og frisk mat så hadde jeg ikke blitt så mett heller så jeg måtte ha spist mye. Men da er det slik at man får i seg veldig mange næringsbehov av å spise grønt og jeg merke stor forskjell på kropp og sinn i de periodene som jeg har spist salat og ikke har spist salat. Siden mennesker er de mest fleksible skapningnene på jorda så bør vi også være den arten som er mest fleksibel til å spise det vi vil. Det som har mest å si da er om vi spiser skitten eller ren mat. Derfor mener jeg at ren mat er alltid ekte. Det vil si at den er naturlig fremstilt i naturen uten innflytelse fra mennesker. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 korn..blah...korn...bla,bla...ubehandlet korn... blah,blah Tenkte bare jeg skulle nevne noe som ikke så mange vet. Spiser du brød med "pynte korn", altså hele "ubehandlede" korn utpå og inni brødet. Ja da er du sikkert interessert i å vite at disse kornene i stor grad ikke blir fordøyd, ikke nok med det, men de blir gjenværende i tykktarmen for antageligvis resten av livet (hvis man ikke går aktivt inn for å rense tarmen). Dette gjelder vel også diverse frokostblandinger. Hvor grundig man er i å tygge vil jo telle inn. De samler seg i område hvor tynn og tykktarm møtes, såvidt jeg husker. God helse/dårlig helse starter i tarmen. Sies det. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Hva slags korn snakker du om? Har du noen kilder å komme med, og ikke bare "en snedig bit med fakta"? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg mener å huske en hel del hele korn blandet inn i dritten min når jeg har spist hele korn. Så i alle fall en god del må ha klart å komme seg igjennom! Dette høres ut som en sannhet ca på samme linje som "tyggis du svelger henger igjen i fordøyelsessystemet i 7 år"-greia. 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Dette høres ut som en sannhet ca på samme linje som "tyggis du svelger henger igjen i fordøyelsessystemet i 7 år"-greia. Bare at tyggis er veldig enkelt å fordøye. Har du tyggis i kjeften din i et helt døgn, er det allerede halvveis fordøyd. (selverfart) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Which is the point... Det med 7 år er bullshit. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Which is the point... Det med 7 år er bullshit. Så da har du altså indirekte kommet frem til at hva jeg skrev ikke stemmer? Isåfall har du gått på en blunder. Til andre som lurer: Spør noen andre som har peiling, eller undersøk selv. Ikke vits i i å kommer her med ignoranse. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Det er akkurat derfor vi spør deg om kilder og lignende. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Med tanke på at jeg har spist brød med helkorn i 30 år, og fremdeles ikke har noen tarmproblemer, så ser jeg på dette som helt og totalt bullshit, ja. Etter din teori burde jeg være 100% korn nå. 2 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 En jobb for Forstoppelsesmannen 1 Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Ok går du med på et kompromiss? Jeg har ikke formulert meg på den ultimate måten, og du kan ikke lese noe særlig bra (eller noe i den duren)... høres det riktig ut? Man trenger vel litt kunnskaper om menneskelig fysiologi for at dette skal virke plausibelt. Så om du leser om og om igjen, og fremdeles syns det ikke høres bra ut. Vel synd for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå