Tor r Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Etter ca. 4 uker ser det ikke ut til at endringene har ført til så store endringer i "trafikken" i BK. Mulig det er for tidlig å evaluere noe som helst ennå, men det gir vel rom for litt ettertanke, om ikke annet. Tallene viser vel at den nedadgående trenden fra før endringene har fortsatt, men at en den siste uken igjen begynner å ane en viss oppgang, særlig på antall kommentarer... Mulig det er "sesongsvariasjoner", men jeg trodde vel at vi ville oppleve en mer markant endring i positiv forstand! En endring som iallefall jeg har lagt merke til, og som oppleves som positiv, er at det er flere "nye" brukere innom...., men samtidig må det også tas med at mange av de "gamle" ser ut til å ha tatt pause, eller har forlatt "åstedet"! Kanskje er endringene for lite kjent i akam-miljøet? Er det mulig med en aldri så liten og sterkere promotering av BK, og de faktiske endringene, på forsiden av Akam.no?? Eg berre undrast! Eg har lenge godt og tengt over hva som var bedre på gamle digit og det eg sette mest pris på selv som ikke er nå på sidene. Har vel komt til en konklusjon. Som her nå det du skriver virker forumet som noe som ikke følger bilder,som om bildene er en ting og forum noe annet og noe som blandes i sammen med alle andre gode aktiviter på Akam,greit og ok det for drevne folk på nett,men til vanskelig og orjentere seg for nye og som meg synker det inn litt etter litt :) det eg savner mest var måten forumet fungerte på på gamle digit,der forumet vistes på siden med bilder,og forumet delvis til tider gjenspeile bilder og diskusjonen runt det som hadde med bilder som ble lagt ut å gjøre.og ble fort noe en følgte med på og ble en del av.her må en førs bli vant og lære seg sidene,fine frem runt omkring,ikke alltid lett når en starter opp med og legge ut bilder og innformasjon og diskusjoner ligger langt fra bildene og har gjerne ikke noe med dei konkrete bildene som blir lagt ut å gjøre. Men all ros til akam det er litt av ett forum!! for innformasjon og kunskap. Håper med dette eg fikk forklart meg og savner noe som ruller ved siden av bildene og kunn brukes til det som konkret har med bilder på sidene å gjøre ,så som temadag for eksempel. :) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Etter ca. 4 uker ser det ikke ut til at endringene har ført til så store endringer i "trafikken" i BK. Mulig det er for tidlig å evaluere noe som helst ennå, men det gir vel rom for litt ettertanke, om ikke annet. Hva med ukens bilde for å øke interessen ? Før var det dagens bilde - mulig for mye å følge opp, og for få bilder.....? Endringene er på langt nær over ennå, så det er nok for tidlig å konkludere, synes jeg. Hva dagens bilde angår så BLIR det det, men vi venter fremdeles på at drift skal få implementert det. Det var visst litt mer komplisert enn egentlig planlagt, og dermed ble det utsatt til fordel for andre og enklere ting. Vi har også planer for bildekritikken som vil gjøre den til en enda viktigere del av Akam, men det tar dessverre noe mere tid enn vi hadde sett for oss. Jeg kan ikke si mer ennå, men om dette går i boks kan det blir bra for alle - en win-win-win-situasjon. 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 ...... Vi har også planer for bildekritikken som vil gjøre den til en enda viktigere del av Akam, men det tar dessverre noe mere tid enn vi hadde sett for oss. Jeg kan ikke si mer ennå, men om dette går i boks kan det blir bra for alle - en win-win-win-situasjon. Høres jo lovende ut dette! Venter i spenning på fortsettelsen....! Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Høres jo lovende ut dette! Venter i spenning på fortsettelsen....! Det har vært lovende ganske lenge nå, mon tro om det ikke runder året snart. Det hele er jo en vits. Slik halvhjertet satsning blir hverken fugl eller fisk.. Ja, kanskje flere har flyttet til facebook. De syns det er bedre da. Ikke så overraskene. Facebook satser nok mere enn Akam Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Det har vært lovende ganske lenge nå, mon tro om det ikke runder året snart. Det hele er jo en vits. Slik halvhjertet satsning blir hverken fugl eller fisk.. Ja, kanskje flere har flyttet til facebook. De syns det er bedre da. Ikke så overraskene. Facebook satser nok mere enn Akam Mulig enkelte bruker FB isteden, det vet jeg ikke så mye om. Bruker selv FB, men da kun i et par lukkede grupper for utveksling av bilder o.a. innen "familien"! Til akkurat det formålet er det greit nok, men heller ikke noe mer! BK-Akam er jo fortsatt ung (1 år i beg. av januar 2013). Begynner vel å "gå" om ikke så alfor lenge, kanskje.... Bedre å være ung og lovende, enn "ikke noe"(les: FB o.l.) i det hele tatt ! Jeg er av de som fortsatt "heier" på Akam (men jeg er jo av den tålmodige "utålmodige" typen - les: pragmatiker og flegmatiker, og nå også empatisk Akamist), og som i tillegg tror på ! Endret 4. desember 2012 av smort1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Muligheten for å legge inn ditt eget kamerautstyr og knytte det til dine bilder. - 1. Man legger inn sitt kamerautstyr i http://www.akam.no/b...nto?mitt-utstyr - 2. Ved opplasting velger man så kameramodell og objektiv dersom relevant. - Man kan også (etter å ha lagt til nytt utstyr til sin konto) redigere sine egne bilder og knytte utstyr til dem. - Planlagt: Opplisting av utstyr på brukernes profilsider. NB: Utstyrssøket søker i vår prissammenligningstjeneste prisguide.no sin database etter produkter. Foreløpig er det kun aktive produkter (det vil si ikke utgåtte) som kommer opp i dette søket. Dette skal vi få ordnet i løpet av rimelig tid, slik at for eksempel jeg kan få legge inn mitt gamle Nikon D50 kamerahus, selv om det ikke er et aktivt produkt lenger. Ad. rimelig tid her. Kan vi forvente at vi får muligheten til også å legge inn våre "gamle kjære" snart....? Det ville jo være "bærre lekkert"! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hm! Fikk et svar (mail) fra Terje, om at han ikke har noe godt svar å gi på dette tidspunkt (25.1.), at han reiser til utlandet, og at det blir nok en annen tekniker som tar over ansvaret for BK. Greit nok det, men da lurer jeg fortsatt på om det er noen andre "ansvarlige" som, om ikke annet, iallefall kan svare på hvordan framdriften egentlig ligger an mht. BK....(ref. foregående post fra 14.1.13)? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 NB: Utstyrssøket søker i vår prissammenligningstjeneste prisguide.no sin database etter produkter. Foreløpig er det kun aktive produkter (det vil si ikke utgåtte) som kommer opp i dette søket. Dette skal vi få ordnet i løpet av rimelig tid, slik at for eksempel jeg kan få legge inn mitt gamle Nikon D50 kamerahus, selv om det ikke er et aktivt produkt lenger. Terje er vel utenlands fortsatt, men jeg lurer allikevel på om dette kan forventes ordnet innen rimelig tid....? Ville vært umåtelig kjekt for oss med en del gammelt utstyr ... Lenke til kommentar
Erlend Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hei. Beklager sent svar. Nå skal det være mulig å søke opp en del utgåtte produkter. Si fra dersom du finner noen som finnes i Prisguiden, men ikke dukker opp i søket. 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Hei. Beklager sent svar. Nå skal det være mulig å søke opp en del utgåtte produkter. Si fra dersom du finner noen som finnes i Prisguiden, men ikke dukker opp i søket. Takker så mye! Skal si fra om det er noen av de "gamle gode" jeg ikke finner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg