Danda Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Hei. Det hele begynte med at jeg var strekt forkjølet en periode for noen måneder siden og da jeg skulle spise banan kjente det ut som den bare lå i halsen, dro til legevakten men de kunne ikke hjelpe bare vente til det går over... Jeg har slitt med "trang hals" og brekknigsfornemmelser i noen uker nå, det begynnet å bli veldig slitsomt, har brekt meg 3 - 4 ganger da det har blitt for ille, kjennes ut som jeg har noe i halsen og at det er trangt for mat eller drikke, pusting går fint. Trodde først det var noe jeg ikke tålte så tok zyrtec men den satt seg fast i halsen og tok noen timer å få den ned. Hva kan jeg gjøre? burde jeg gå til lege? Endret 18. juli 2012 av Danda Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hvor i halsen føler du at det setter seg fast? Jeg tenker at dette burde kontrolleres hos legen, selv om det ikke er farlig hvis det ikke blir verre (bortsett fra problemer med spising). Hvis det er relativt langt oppe, høres det ut som forstørrede mandler (tonsillehypertrofi). Du bør da få henvisning til øre-nese-halslege for å se om det kan være aktuelt å få fjernet disse. Kriteriene/retningslinjene i Norge for fjerning av mandler er man ikke helt enige om, men mange vil bruke tilbakevendende forstørrede mandler 3 ganger eller mer i året, eventuelt ødelagt nattesøvn (grunnet pustevansker) eller om det foreligger en byll ved siden av en mandel (peritonsillær abscess) som kriterier. I og med at det går ut over næringsinntak, vil jeg altså sterkt anbefale å kontakte lege. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Er du sikker på at dette ikke er noe du innbiller deg? Jeg er også sånn, og var verre med det før, at hvis jeg tok noen piller så føltes det ut som om de bare satt i halsen i evigheter. Det gjorde de selvsagt ikke. Lenke til kommentar
Danda Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 Er du sikker på at dette ikke er noe du innbiller deg? Jeg er også sånn, og var verre med det før, at hvis jeg tok noen piller så føltes det ut som om de bare satt i halsen i evigheter. Det gjorde de selvsagt ikke. Om jeg innbiller meg dette er jeg litt usikker på men det er uansett veldig ubehagelig og jeg har ikke hatt dette problemet før så derfor må jeg få sjekket det opp sånn som Pixma foreslår. Brekkningsfornemelsene er ikke innbillning og det kjennes ut som jeg har en stein i halsen som gjør at jeg får det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå