del_diablo Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 58 FPS er tilnærmet 60 fps, ergo, ikke mine ord. 50 og 51 fps derimot er ikke 60, og du ser det ganske godt så lenge dropped ikke stabiliserer seg. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Ja jeg er enig med deg, men det er mange som ikke ser det. Og at Bf3 ikke flyter på et AMD 7950/7970 som var sakens kjerne er fremdeles fullstendig BS. 1 Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 To ting: Høyere oppdateringsfrekvens på skjermen hjelper massivt på tearing LucidLogix Virtual Vsync Jeg har selv noen 120hz skjermer og har merket at det fortsatt er tearing til tross for at jeg har mindre enn 120 FPS - det samme gjelder 60hz skjermer selv om jeg har mindre enn 60 FPS. Er det bare jeg som merker dette eller er det normalt? Har prøvd Viritual Vsync og det fungerer veldig dårlig hvis det fungerer i det hele tatt noe det sjeldent gjør. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg har både 120 & 60hz skjermer - merker heller ingen tearing om fps dropper under 120/60 fps - hverken med AMD eller Nvidia kort. Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg har både 120 & 60hz skjermer - merker heller ingen tearing om fps dropper under 120/60 fps - hverken med AMD eller Nvidia kort. Det virker som om at Tearing skal eksistere selv under refresh rate: Because frames aren't being swapped in sync with the swap interval. Tearing is going to happen at the monitor's refresh rate, below it and above it without vertical synchronization. Those who say tearing doesn't happen below refresh rate have not played a game in which it happens noticeably. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Har aldri opplevd tearing på noen BF3 system - og jeg har sett mange, men jeg har kanskje vsync på gluggene mine? Men jeg har heller ikke hørt andre har klaget særlig på det. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg har både 120 & 60hz skjermer - merker heller ingen tearing om fps dropper under 120/60 fps - hverken med AMD eller Nvidia kort. Det virker som om at Tearing skal eksistere selv under refresh rate: Because frames aren't being swapped in sync with the swap interval. Tearing is going to happen at the monitor's refresh rate, below it and above it without vertical synchronization. Those who say tearing doesn't happen below refresh rate have not played a game in which it happens noticeably. Det stemmer. Tearing oppstår når skjermkortet gir skjermen en ny frame midt under en skjerm refresh, slik at skjermen gir deg et bilde sammensatt av deler av to eller flere frames som ikke passer isammen da innholdet har endret seg fra frame 1 til frame 2. Uten vsync vil skjermkortet "sende" et nytt frame til skjermen så snart et nytt frame er ferdig rendret, og det vil som regel skje midt under en skjerm refresh uavhengig om frameraten er lavere eller høyere enn refresh raten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå