Gå til innhold

Råtass-skjermkortet til Sapphire er lansert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To ting:

Høyere oppdateringsfrekvens på skjermen hjelper massivt på tearing

LucidLogix Virtual Vsync

Jeg har selv noen 120hz skjermer og har merket at det fortsatt er tearing til tross for at jeg har mindre enn 120 FPS - det samme gjelder 60hz skjermer selv om jeg har mindre enn 60 FPS. Er det bare jeg som merker dette eller er det normalt?

Har prøvd Viritual Vsync og det fungerer veldig dårlig hvis det fungerer i det hele tatt noe det sjeldent gjør.

Lenke til kommentar

Jeg har både 120 & 60hz skjermer - merker heller ingen tearing om fps dropper under 120/60 fps - hverken med AMD eller Nvidia kort.

Det virker som om at Tearing skal eksistere selv under refresh rate:

Because frames aren't being swapped in sync with the swap interval. Tearing is going to happen at the monitor's refresh rate, below it and above it without vertical synchronization.

Those who say tearing doesn't happen below refresh rate have not played a game in which it happens noticeably.
Lenke til kommentar

Jeg har både 120 & 60hz skjermer - merker heller ingen tearing om fps dropper under 120/60 fps - hverken med AMD eller Nvidia kort.

Det virker som om at Tearing skal eksistere selv under refresh rate:

Because frames aren't being swapped in sync with the swap interval. Tearing is going to happen at the monitor's refresh rate, below it and above it without vertical synchronization.

Those who say tearing doesn't happen below refresh rate have not played a game in which it happens noticeably.

Det stemmer. Tearing oppstår når skjermkortet gir skjermen en ny frame midt under en skjerm refresh, slik at skjermen gir deg et bilde sammensatt av deler av to eller flere frames som ikke passer isammen da innholdet har endret seg fra frame 1 til frame 2. Uten vsync vil skjermkortet "sende" et nytt frame til skjermen så snart et nytt frame er ferdig rendret, og det vil som regel skje midt under en skjerm refresh uavhengig om frameraten er lavere eller høyere enn refresh raten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...