Kea Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 I går klarte jeg altså å glemme P-pillen for første gang siden jeg begynte (ca. to år siden). I tillegg hadde jeg sex, Jeg leste at da skal man ta den man glemte pluss den man skal ta for gjeldende dag, så jeg gjorde det. Jeg er på Mercilon 28 og er midt i siste uken før pausen. Det jeg lurer på er om dette vil definitivt føre til graviditet, eller om det er sjanse for å unngå det? Burde jeg snakke med en lege? Ta angrepille? Det hadde vært kjempefint om noen med litt kunnskap om dette kunne svart så snart som mulig, er veldig bekymret akkurat nå. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Det går fint å glemme en pille http://www.dinhelse....t_p_pille_.html Glemt en 20 μg pille eller en eller to 30 μg piller? - Ta en pille så fort som mulig og fortsette som ordinært. Du må eventuelt ta to piller på samme dag. - Du er fortsatt sikker, og trenger ikke bruke kondom ved samleie. Endret 18. juli 2012 av Zepticon Lenke til kommentar
Kea Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg leste to steder at hvis man glemmer en pille må man bruke kondom de neste 7 dagene i tillegg til å ta resten av pillene. Så er litt forvirret når det gjelder akkurat det der. Noen sider sier én ting, mens andre sier noe helt annet. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Så bruk kondom for sikkerhetsskyld da? Er da ikke verre enn det. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Du kan jo alltids bare ta en angrepille også. Med mindre p-pillene bruksanvisningen spesifikt sier at du ikke bør ta slikt samtidig som du er på p-piller. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Å glemme en dag går helt fint, kroppen vender ikke om så fort at det betyr noe. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det er en bitteliten sjanse for at du faktisk kan bli gravid når du glemmer pillen en dag, så hvis jeg var deg hadde jeg tatt en angrepille samt brukt kondom den følgende uken, bare for sikkerhetsskyld. Forøvrig så vil jeg anbefale NuvaRing, altså den såkalte p-ringen. Den er fantastisk, og du slipper å ''glemme pillen'' Lenke til kommentar
hernil Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg leste to steder at hvis man glemmer en pille må man bruke kondom de neste 7 dagene i tillegg til å ta resten av pillene. Så er litt forvirret når det gjelder akkurat det der. Noen sider sier én ting, mens andre sier noe helt annet. Les pakkevedlegget. Der står det som gjelder for dine piller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå