Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Glemte P-pillen, hadde sex.

Kea

Anbefalte innlegg

I går klarte jeg altså å glemme P-pillen for første gang siden jeg begynte (ca. to år siden). I tillegg hadde jeg sex, Jeg leste at da skal man ta den man glemte pluss den man skal ta for gjeldende dag, så jeg gjorde det.

Jeg er på Mercilon 28 og er midt i siste uken før pausen. Det jeg lurer på er om dette vil definitivt føre til graviditet, eller om det er sjanse for å unngå det? Burde jeg snakke med en lege? Ta angrepille? Det hadde vært kjempefint om noen med litt kunnskap om dette kunne svart så snart som mulig, er veldig bekymret akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste to steder at hvis man glemmer en pille må man bruke kondom de neste 7 dagene i tillegg til å ta resten av pillene. Så er litt forvirret når det gjelder akkurat det der. Noen sider sier én ting, mens andre sier noe helt annet.

Lenke til kommentar

Det er en bitteliten sjanse for at du faktisk kan bli gravid når du glemmer pillen en dag, så hvis jeg var deg hadde jeg tatt en angrepille samt brukt kondom den følgende uken, bare for sikkerhetsskyld.

Forøvrig så vil jeg anbefale NuvaRing, altså den såkalte p-ringen. Den er fantastisk, og du slipper å ''glemme pillen'' :)

Lenke til kommentar

Jeg leste to steder at hvis man glemmer en pille må man bruke kondom de neste 7 dagene i tillegg til å ta resten av pillene. Så er litt forvirret når det gjelder akkurat det der. Noen sider sier én ting, mens andre sier noe helt annet.

Les pakkevedlegget. Der står det som gjelder for dine piller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...