Gå til innhold

Beste 19 tommers LCD under 10 000?

Anbefalte innlegg

Har en Sony G420 19 tommers crt, og lurer på å bytte til lcd. Jeg bruker maskinen hovedsaklig til surfing, bilde/videobehandling, og bare en sjelden gang til spill. Trenger mer plass på skrivebordet og har derfor planer om å kjøpe en 19 tommers lcd. Har sett på Eizo sin L767 som jeg synes ser lovende ut, ihvertfall etter testen her å dømme : http://www.pcworld.com/reviews/article/0,a...d,111352,00.asp

Noen som har noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sikkert en konge lcd det der, men om du er interessert i å bruke litt mindre penger så kan du lese tester av samsung 191T.

På tomshardware har de også testet farger osv. og den og kommer godut ut.

Veldig godt fornøyd med min. Gode farger, behagelig bilde og bra kvalitet selv om den kanskje ikke kommer helt opp i eizo standarden med aluminiumsfot osv.

Gikk fra Eizo L365 og fargene på L191T er ikke noe dårligere. Ikke som jeg merker i hvert fall.

Ligger og en test her :

http://www.dinside.no/php/art.php?id=89452

Det er nok den beste skjermen blant normale 19" 1280*1024 skjermer

Lenke til kommentar

Noe du bør gjøre er å bruke lcd skjermer før du kjøper dem. Fordi det er en del som ikke synes lcd skjermer er noe gode i det hele tatt, selv de til 8000-10000. Dette er nok veldig varierende fra person til person.

Jeg synes heller ikke lcd skjermer er noe, men jeg har ikke brukt de aller beste av dem, så vet ikke hvor mye bedre de til over 7000 er iforhold til 4000-5000. Ihvertfall de jeg har brukt synes jeg har vært ekle å bruke, blant annet de er f.eks klar på websider og windows, men når jeg skulle spille så ble det litt blasst.

Det er litt vanskelig å forklare de andre tingene, men jeg synes det er MYE bedre med crt skjermer og selv om jeg hadde fått en lcd 21" så hadde jeg fortsatt brukt den 21" crt som jeg har nå.

Men det er mange som ikke reagerer på lcd i det hele tatt. Dette blir litt som projektorer og "regnbue effekten", noen merker det ikke i det hele tatt, mens andre ergrer seg grønn over det. Så prøv en lcd hos noen du kjenner noen timer før du kjøper en, er å anbefale. Hvis du har brukt lcd skjerm endel før og ikke merker noe, så er det jo ikke noe å frykte. :)

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra akkurat den samme skjermen til en Samsung 191T og det er ingen vei tilbake for meg. Tenkte jeg skulle brukes Sony'n i dualskjerm oppsett men jeg gidder liksom ikke bruke den. Jeg er veldig fornøyd men du må ta med litt ghosting i raske spill (spiller primært CS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...